Jak kreować wizerunek marki? Prowadząc bloga firmowego!

4 września 2023

Czy wiesz, że dziennie pojawia się w Internecie nawet 7 milionów tekstów blogowych[1]? 77% użytkowników czyta blogi firmowe, dlatego dla 53% marketerów prowadzenie go to podstawa strategii content marketingowej[2]. Nie wiesz, czy warto? Sprawdź korzyści i dowiedz się, jak skutecznie przyciągać do siebie użytkowników.

Jak prowadzić bloga firmowego

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

Kiedyś blogi pełniły funkcję wirtualnego pamiętnika, w którym można było napisać wszystko. Dwie kwestie jednak się nie zmieniły mimo upływu lat i dobrze – wciąż to forma komunikacji z użytkownikiem, a zakres tematyczny jest nieograniczony. Właściwie każda branża może zacząć tworzyć sekcję blogową i zbliżyć się tym samym do swojej grupy docelowej oraz potencjalnie zwiększyć sprzedaż.

Warto wiedzieć:

48% marketingowców uważa, że pisanie tekstów na bloga jest najważniejszą formą marketingową[3].

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego:

  • tworzenie świadomości marki,
  • kreowanie wizerunku firmy jako eksperta,
  • budowanie lojalności wśród obecnych klientów,
  • przyciąganie nowych osób i/lub potencjalnych klientów,
  • zwiększanie zasięgu, widoczności, ruchu oraz sprzedaży,
  • wspieranie strategii marketingowej (komunikacja i content),
  • potęgowanie efektów strategii SEO (pozycjonowanie produktów),
  • wzmocnienie link buildingu.

Chociaż prowadzenie bloga firmowego wydaje się czasochłonne, to zysk z tej “inwestycji” pozostaje na dłużej. Zdarza się, że te najstarsze wpisy przynoszą największe korzyści, ale zdobywają widoczność oraz generują ruch dopiero po jakimś czasie. Ile trzeba czekać na efekty? To zależy – każdy marketingowiec Ci to powie. Ale taki użytkownik może już zostać z Twoją marką na zawsze.

Prowadzenie bloga firmowego to budowanie relacji i część kampanii content marketingowej. Aby jednak to zrobić, trzeba wiedzieć, jak pisać skuteczne teksty.

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego pod SEO

Jak pisać dobre teksty blogowe?

W pisaniu bloga firmowego chodzi przede wszystkim o systematyczność. Częstotliwość publikacji zależy od branży. Regularne wstawianie treści w sekcji blogowej sprawia, że użytkownicy czują większe przywiązanie do marki. Skłania to również roboty Google’a do częstszych odwiedzin. Przydaje się to szczególnie w trakcie pozycjonowania produktów, które są nowością oraz całościowej realizacji strategii marketingowej. W zachowaniu wiarygodności pomaga też aktualizowanie starych treści.

Tematy tekstów na bloga – dopasuj je do swoich odbiorców

Najpierw warto zacząć od grupy docelowej. Pisanie tekstów na bloga nie może być przypadkowe. Tematy powinny odpowiadać potrzebom czytających. Treści muszą być zgodne z trendami i sezonowością. Nie wiesz skąd czerpać inspirację? Podpowiedzi znajdziesz u konkurencji, a nawet w wyszukiwarce Google lub na YouTubie. Ciekawym źródłem jest także Google Trends czy Answer The Public.

Przeczytaj też: strategia content marketingu: czego uczy nas Kurt Vonnegut?

Struktura tekstów blogowych – hierarchia i frazy kluczowe

Każdy tekst na bloga musi być podparty dogłębną analizą słów kluczowych. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na frazy longtailowe, które mimo niższej liczby wyszukiwań pozwalają pozyskiwać ruch. Wybieraj też to, czego szuka Twoja grupa docelowa – klątwa wiedzy potrafi przeszkadzać w researchu. Podstawą dobrego marketingu treści jest zawsze człowiek i jego intencje.

Jeśli chcesz, aby treść była przejrzysta zarówno dla użytkownika, jak i robota Google, użyj nagłówków typu H1 (tytuł) oraz H2, H3, H4 (paragrafy). Podziel całość na wyraźne sekcje. W ten sposób tekst blogowy zyskuje trochę światła i jest prostszy w odbiorze, szczególnie gdy zakres informacji do przyswojenia nieco przytłacza.

Koncepcja tekstu blogowego na bloga firmowego

Język tekstów na bloga – pisz na TY

Prowadząc bloga firmowego lepiej skracać dystans. Pomaga w tym przede wszystkim strona czynna oraz zwracanie się do użytkownika na Ty. Dzięki temu czytelnik jest w stanie lepiej się odnaleźć w sytuacji. Czuje się również bardziej związany z marką, a nawet może się z nią utożsamiać. To także sposób na kreowanie wizerunku firmy online.

Treść i wygląd tekstów blogowych – musi być atrakcyjnie oraz unikalnie!

Pisząc bloga firmowego, wystrzegaj się duplikacji treści! Teksty muszą być unikalne – w przeciwnym razie Google to zauważy i ostatecznie może to skutkować spadkiem ruchu, widoczności oraz konwersji. Liczy się także wartość merytoryczna oraz odpowiedzenie na intencje użytkownika. Każda forma ciekawostki lub dane potwierdzone źródłami zwiększają atrakcyjność artykułu.

Warto pilnować poprawności gramatycznej i ortograficznej. Każdy błąd może świadczyć o braku profesjonalizmu, a to potrafi zniechęcić użytkownika.

Niezwykle istotne są także zasady UX Writingu. Zadbaj o to, aby w tekście na bloga występowały wyboldowania, wypunktowania czy wyliczenia. Nieocenione są także grafiki, infografiki oraz wideo razem z tekstem alternatywnym.

Źródła:

|2023-09-04T15:56:29+02:004 września 2023|Kategorie: Copywriting, Strategia|
Go to Top