Strategie komunikacji
Strategia komunikacji
marketingowej dla firm
Strategia marketingowa i reklamowa jest nieodzowną częścią skutecznej komunikacji PR. To co najczęściej odróżnia firmy przeciętne wizerunkowo od firm wybitnych, na których inne próbują się wzorować to właśnie dobrze przygotowany i sumiennie realizowany plan marketingowy. W Tower każdą współpracę z Klientem zaczynamy od nakreślenia strategii działania.
Choć mówi się, że każdy plan przestaje być aktualny z chwilą jego podpisania, to jednak trudno o coś bardziej szkodliwego dla firm niż brak spisanej i uporządkowanej koncepcji działania.
Nawet jej częściowe wdrożenie jest zawsze bardziej efektywne, niż chaotyczne szukanie rozwiązań wśród nieuporządkowanych pomysłów. Tworzenie strategii marketingowej pozwala zebrać idee, których efektem powinno być zdyscyplinowane działanie, w obrębie dobranych wcześniej narzędzi marketingowych.
Czym jest
plan marketingowy
i strategia wizerunkowa?
Do stworzenia strategii komunikacji marketingowej wykorzystujemy najczęściej narzędzia z zakresu storytellingu biznesowego pozwalające nam zaproponować angażujące narracje o firmach i organizacjach.
Przygotowujemy BIG IDEA, a następnie dobieramy kanały komunikacji oraz planujemy w jaki sposób efektywnie tworzyć i dystrybuować treści online i offline, by realizować założone przez Klientów cele strategiczne.
Firma posiadając strategię wizerunkową:
- Osiąga długofalowe cele marketingowe.
- Jest regularnie promowana w uporządkowany sposób.
- Tworzy spójny i przemyślany wizerunek.
Wspieramy wewnętrzne działy marketingu w firmach
Dzięki współpracy z Tower Group wewnętrzne działy marketingu w przedsiębiorstwie otrzymują kompleksowe wsparcie doradcze oraz egzekucyjne. Są więc w stanie szybciej i efektywniej realizować założone cele strategiczne. Wsparcie interdyscyplinarnego zespołu naszej agencji zarówno na etapie tworzenia koncepcji, planowania kolejnych kroków, jak i wprowadzania ich w życie pozwala prowadzić uporządkowane działania promocyjne, których efekty w przejrzysty sposób mogą być raportowane do zarządu lub centrali.
Jak tworzymy
strategie marketingowe?
Opracujemy dla Klienta plan komunikacji, który będzie można wykorzystać na stronie WWW, w social mediach, kreacjach reklamowych, w prezentacjach firmowych, a także podczas wystąpień publicznych i tzw. elevetor pitch.
01 Audyt działań promocyjnych konkurencji
- Badamy wizerunek konkurencji w mediach i Google.
- Weryfikujemy aktywność konkurencji w obszarze SEM (SEO, Google Ads, GDN, YouTube).
- Analizujemy działania konkurencji w social media (Facebook, Instagram, Linkedin).
01
Audyt działań promocyjnych konkurencji
- Badamy wizerunek konkurencji w mediach i Google.
- Weryfikujemy aktywność konkurencji w obszarze SEM (SEO, Google Ads, GDN, YouTube).
- Analizujemy działania konkurencji w social media (Facebook, Instagram, Linkedin).
02 Audyt dotychczasowej komunikacji klienta
- Analizujemy jasność przekazu (w kontekście PR) i funkcjonalność treści (w kontekście SEO/usability).
- Dokonujemy diagnozy, jak przekaz marki wpływa na jej kluczowe filary tj. brand promise, brand values, USP.
- Określamy, jaki wizerunek kreuje marka w oczach swoich odbiorców, grup docelowych.
02
Audyt dotychczasowej komunikacji klienta
- Analizujemy jasność przekazu (w kontekście PR) i funkcjonalność treści (w kontekście SEO/usability).
- Dokonujemy diagnozy, jak przekaz marki wpływa na jej kluczowe filary jak brand promise, brand values, USP.
- Określamy, jaki wizerunek kreuje marka w oczach swoich odbiorców, grup docelowych.
03 Dystrybucja i promocja treści
- Dobieramy kanały komunikacji pod kątem grup docelowych, oczekiwanego zasięgu, możliwej synergii działań (PR, inbound marketing, content marketing, SEO, social media, Google and social ads…).
- Tworzymy strategię komunikacji marketingowej dostosowaną do specyfiki grup docelowych oraz panujących trendów komunikacyjnych, sytuacji na rynku i działań konkurencji
- Proponujemy konkretne narzędzia oraz sposób ich wykorzystania.
03
Dystrybucja i promocja treści
- Dobieramy kanały komunikacji pod kątem grup docelowych, oczekiwanego zasięgu, możliwej synergii działań (PR, inbound marketing, content marketing, SEO, social media, Google and social ads…).
- Tworzymy strategię komunikacji marketingowej dostosowaną do specyfiki grup docelowych oraz panujących trendów. komunikacyjnych, sytuacji na rynku i działań konkurencji
- Proponujemy konkretne narzędzia oraz sposób ich wykorzystania.
Strategia marketingowa
pod klucz
W Tower Group dysponujemy zespołem specjalistów działających w ramach dywizji PR, Digital i Storytelling. Pozwala nam to tworzyć kompleksowe plany marketingowe, oparte o wiedzę i doświadczenie naszych pracowników, a także wprowadzać te założenia strategiczne w życie podczas codziennej współpracy z Klientem.
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc
FAQ
01 Co obejmuje strategia marketingowa?
Prawidłowo wdrożony plan marketingowy działa na zasadzie zależnych od siebie naczyń połączonych. Elementami strategii komunikacji marki mogą być:
- segmentacja rynku,
- wybór grup docelowych,
- analiza konkurencji,
- cele planu marketingowego,
- pozycjonowanie marki (SEO PR),
- kampanie promocyjne,
- budżet marketingowy,
- monitorowanie efektów działań.
01
Co obejmuje strategia marketingowa?
Prawidłowo wdrożony plan marketingowy działa na zasadzie zależnych od siebie naczyń połączonych. Elementami strategii komunikacji marki mogą być:
- segmentacja rynku,
- wybór grup docelowych,
- analiza konkurencji,
- cele planu marketingowego,
- pozycjonowanie marki (SEO PR),
- kampanie promocyjne,
- budżet marketingowy,
- monitorowanie efektów działań.
02 Jakie są strategie marketingowe?
W zależności od celów firmy, strategia marketingowa przedsiębiorstwa może przyjmować różne formy. Obejmuje konkretne taktyki i metody. Należą do nich między innymi:
- content marketing – tworzenie i udostępnianie wartościowych, istotnych oraz spójnych treści, które mają przyciągać grupę docelową.
- pozycjonowanie SEO – proces optymalizacji witryny internetowej, aby zwiększyć jej widoczność dla potencjalnych klientów.
- social media marketing – wykorzystanie platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn do promowania produktu, usługi lub marki. Może obejmować publikację treści, zarządzanie relacjami z klientami i reklamy płatne.
- public relations – kreowanie pozytywnego wizerunku marki i budowanie większej wiarygodności oraz zaufania do marki.
- media relations – budowanie i pielęgnowanie długotrwałych oraz pozytywnych relacji z mediami i klientami.
- influencer marketing – strategia marketingowa firmy polegająca na partnerstwie z influencerami w celu promowania produktu lub usługi.
Pomożemy Ci przygotować spójny plan marketingowy z uwzględnieniem potrzeb biznesowych oraz wizerunkowych Twojej firmy.
02
Jakie są strategie marketingowe?
W zależności od celów firmy, strategia marketingowa przedsiębiorstwa może przyjmować różne formy. Obejmuje konkretne taktyki i metody. Należą do nich między innymi:
- content marketing – tworzenie i udostępnianie wartościowych, istotnych oraz spójnych treści, które mają przyciągać grupę docelową.
- pozycjonowanie SEO – proces optymalizacji witryny internetowej, aby zwiększyć jej widoczność dla potencjalnych klientów.
- social media marketing – wykorzystanie platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn do promowania produktu, usługi lub marki. Może obejmować publikację treści, zarządzanie relacjami z klientami i reklamy płatne.
- public relations – kreowanie pozytywnego wizerunku marki i budowanie większej wiarygodności oraz zaufania do marki.
- media relations – budowanie i pielęgnowanie długotrwałych oraz pozytywnych relacji z mediami i klientami.
- influencer marketing – strategia marketingowa firmy polegająca na partnerstwie z influencerami w celu promowania produktu lub usługi.
Pomożemy Ci przygotować spójny plan marketingowy z uwzględnieniem potrzeb biznesowych oraz wizerunkowych Twojej firmy.
03 Jak napisać strategię marketingową?
Przygotowanie skutecznej strategii komunikacji marketingowej wymaga dokładnej analizy, znajomości rynku oraz doświadczenia. Najważniejsze punkty to:
- analiza rynku i konkurencji,
- cele komunikacyjne,
- grupa docelowa,
- kanały komunikacji,
- harmonogram działań,
- spójność wizerunkowa.
Na każdym etapie działań możesz skorzystać z doradztwa biznesowego – wesprzemy Cię w trakcie przygotowania planu marketingowego, jego wdrażania oraz skutecznej realizacji.
03
Jak napisać strategię marketingową?
Przygotowanie skutecznej strategii komunikacji marketingowej wymaga dokładnej analizy, znajomości rynku oraz doświadczenia. Najważniejsze punkty to:
- analiza rynku i konkurencji,
- cele komunikacyjne,
- grupa docelowa,
- kanały komunikacji,
- harmonogram działań,
- spójność wizerunkowa.
Na każdym etapie działań możesz skorzystać z doradztwa biznesowego – wesprzemy Cię w trakcie przygotowania planu marketingowego, jego wdrażania oraz skutecznej realizacji.
04 Ile kosztuje strategia marketingowa?
Na wycenę strategii marketingowej oraz komunikacji marki wpływa:
- zakres działań,
- cele i oczekiwania,
- budżet mediowy,
- renoma firmy,
- branża i rynek,
- konkurencyjność,
- lokalizacja biznesu.
04
Ile kosztuje strategia marketingowa?
Na wycenę strategii marketingowej oraz komunikacji marki wpływa:
- zakres działań,
- cele i oczekiwania,
- budżet mediowy,
- renoma firmy,
- branża i rynek,
- konkurencyjność,
- lokalizacja biznesu.
05 Po co wdrażać strategię marketingową?
Każda firma powinna mieć spójną strategię komunikacji marketingowej, jeśli zależy jej na:
- kreowaniu wizerunku,
- dotarciu do grupy docelowej,
- budowaniu relacji z klientem,
- wyróżnieniu na tle konkurencji,
- zwiększeniu rozpoznawalności,
- podążaniu za trendami,
- wyższej sprzedaży,
- osiąganiu celów biznesowych.
05
Po co wdrażać strategię marketingową?
Każda firma powinna mieć spójną strategię komunikacji marketingowej, jeśli zależy jej na:
- kreowaniu wizerunku,
- dotarciu do grupy docelowej,
- budowaniu relacji z klientem,
- wyróżnieniu na tle konkurencji,
- zwiększeniu rozpoznawalności,
- podążaniu za trendami,
- wyższej sprzedaży,
- osiąganiu celów biznesowych.