Strona główna Kompetencje Strategie komunikacji

Strategie komunikacji

Strategia komunikacji
marketingowej dla firm

Strategia marketingowa i reklamowa jest nieodzowną częścią skutecznej komunikacji PR. To co najczęściej odróżnia firmy przeciętne wizerunkowo od firm wybitnych, na których inne próbują się wzorować to właśnie dobrze przygotowany i sumiennie realizowany plan marketingowy. W Tower każdą współpracę z Klientem zaczynamy od nakreślenia strategii działania.

Choć mówi się, że każdy plan przestaje być aktualny z chwilą jego podpisania, to jednak trudno o coś bardziej szkodliwego dla firm niż brak spisanej i uporządkowanej koncepcji działania.

Nawet jej częściowe wdrożenie jest zawsze bardziej efektywne, niż chaotyczne szukanie rozwiązań wśród nieuporządkowanych pomysłów. Tworzenie strategii marketingowej pozwala zebrać idee, których efektem powinno być zdyscyplinowane działanie, w obrębie dobranych wcześniej narzędzi marketingowych.

Czym jest
plan marketingowy
i strategia wizerunkowa?

Do stworzenia strategii komunikacji marketingowej wykorzystujemy najczęściej narzędzia z zakresu storytellingu biznesowego pozwalające nam zaproponować angażujące narracje o firmach i organizacjach.

Przygotowujemy BIG IDEA, a następnie dobieramy kanały komunikacji oraz planujemy w jaki sposób efektywnie tworzyć i dystrybuować treści online i offline, by realizować założone przez Klientów cele strategiczne.

Firma posiadając strategię wizerunkową:

  • Osiąga długofalowe cele marketingowe.
  • Jest regularnie promowana w uporządkowany sposób.
  • Tworzy spójny i przemyślany wizerunek.

Wspieramy wewnętrzne działy marketingu w firmach

Dzięki współpracy z Tower Group wewnętrzne działy marketingu w przedsiębiorstwie otrzymują kompleksowe wsparcie doradcze oraz egzekucyjne. Są więc w stanie szybciej i efektywniej realizować założone cele strategiczne. Wsparcie interdyscyplinarnego zespołu naszej agencji zarówno na etapie tworzenia koncepcji, planowania kolejnych kroków, jak i wprowadzania ich w życie pozwala prowadzić uporządkowane działania promocyjne, których efekty w przejrzysty sposób mogą być raportowane do zarządu lub centrali.

Jak tworzymy
strategie marketingowe?

Opracujemy dla Klienta plan komunikacji, który będzie można wykorzystać na stronie WWW, w social mediach, kreacjach reklamowych, w prezentacjach firmowych, a także podczas wystąpień publicznych i tzw. elevetor pitch.

01 Audyt działań promocyjnych konkurencji

  • Badamy wizerunek konkurencji w mediach i Google.
  • Weryfikujemy aktywność konkurencji w obszarze SEM (SEO, Google Ads, GDN, YouTube).
  • Analizujemy działania konkurencji w social media (Facebook, Instagram, Linkedin).

01

Audyt działań promocyjnych konkurencji

  • Badamy wizerunek konkurencji w mediach i Google.
  • Weryfikujemy aktywność konkurencji w obszarze SEM (SEO, Google Ads, GDN, YouTube).
  • Analizujemy działania konkurencji w social media (Facebook, Instagram, Linkedin).

02 Audyt dotychczasowej komunikacji klienta

  • Analizujemy jasność przekazu (w kontekście PR) i funkcjonalność treści (w kontekście SEO/usability).
  • Dokonujemy diagnozy, jak przekaz marki wpływa na jej kluczowe filary tj. brand promise, brand values, USP.
  • Określamy, jaki wizerunek kreuje marka w oczach swoich odbiorców, grup docelowych.

02

Audyt dotychczasowej komunikacji klienta

  • Analizujemy jasność przekazu (w kontekście PR) i funkcjonalność treści (w kontekście SEO/usability).
  • Dokonujemy diagnozy, jak przekaz marki wpływa na jej kluczowe filary jak brand promise, brand values, USP.
  • Określamy, jaki wizerunek kreuje marka w oczach swoich odbiorców, grup docelowych.

03 Dystrybucja i promocja treści

  • Dobieramy kanały komunikacji pod kątem grup docelowych, oczekiwanego zasięgu, możliwej synergii działań (PR, inbound marketing, content marketing, SEO, social media, Google and social ads…).
  • Tworzymy strategię komunikacji marketingowej dostosowaną do specyfiki grup docelowych oraz panujących trendów komunikacyjnych, sytuacji na rynku i działań konkurencji
  • Proponujemy konkretne narzędzia oraz sposób ich wykorzystania.

03

Dystrybucja i promocja treści

  • Dobieramy kanały komunikacji pod kątem grup docelowych, oczekiwanego zasięgu, możliwej synergii działań (PR, inbound marketing, content marketing, SEO, social media, Google and social ads…).
  • Tworzymy strategię komunikacji marketingowej dostosowaną do specyfiki grup docelowych oraz panujących trendów. komunikacyjnych, sytuacji na rynku i działań konkurencji
  • Proponujemy konkretne narzędzia oraz sposób ich wykorzystania.

Wybrani klienci

Poznaj naszych klientów
Poznaj naszych klientów

Strategia marketingowa
pod klucz

W Tower Group dysponujemy zespołem specjalistów działających w ramach dywizji PR, Digital i Storytelling. Pozwala nam to tworzyć kompleksowe plany marketingowe, oparte o wiedzę i doświadczenie naszych pracowników, a także wprowadzać te założenia strategiczne w życie podczas codziennej współpracy z Klientem.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc

Wypełnij brief
Wypełnij brief

FAQ

01 Co obejmuje strategia marketingowa?

Prawidłowo wdrożony plan marketingowy działa na zasadzie zależnych od siebie naczyń połączonych. Elementami strategii komunikacji marki mogą być:

  • segmentacja rynku,
  • wybór grup docelowych,
  • analiza konkurencji,
  • cele planu marketingowego,
  • pozycjonowanie marki (SEO PR),
  • kampanie promocyjne,
  • budżet marketingowy,
  • monitorowanie efektów działań.

01

Co obejmuje strategia marketingowa?

Prawidłowo wdrożony plan marketingowy działa na zasadzie zależnych od siebie naczyń połączonych. Elementami strategii komunikacji marki mogą być:

  • segmentacja rynku,
  • wybór grup docelowych,
  • analiza konkurencji,
  • cele planu marketingowego,
  • pozycjonowanie marki (SEO PR),
  • kampanie promocyjne,
  • budżet marketingowy,
  • monitorowanie efektów działań.

02 Jakie są strategie marketingowe?

W zależności od celów firmy, strategia marketingowa przedsiębiorstwa może przyjmować różne formy. Obejmuje konkretne taktyki i metody. Należą do nich między innymi:

  • content marketing – tworzenie i udostępnianie wartościowych, istotnych oraz spójnych treści, które mają przyciągać grupę docelową.
  • pozycjonowanie SEO – proces optymalizacji witryny internetowej, aby zwiększyć jej widoczność dla potencjalnych klientów.
  • social media marketing – wykorzystanie platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn do promowania produktu, usługi lub marki. Może obejmować publikację treści, zarządzanie relacjami z klientami i reklamy płatne.
  • public relations – kreowanie pozytywnego wizerunku marki i budowanie większej wiarygodności oraz zaufania do marki.
  • media relations – budowanie i pielęgnowanie długotrwałych oraz pozytywnych relacji z mediami i klientami.
  • influencer marketing – strategia marketingowa firmy polegająca na partnerstwie z influencerami w celu promowania produktu lub usługi.

Pomożemy Ci przygotować spójny plan marketingowy z uwzględnieniem potrzeb biznesowych oraz wizerunkowych Twojej firmy.

02

Jakie są strategie marketingowe?

W zależności od celów firmy, strategia marketingowa przedsiębiorstwa może przyjmować różne formy. Obejmuje konkretne taktyki i metody. Należą do nich między innymi:

  • content marketing – tworzenie i udostępnianie wartościowych, istotnych oraz spójnych treści, które mają przyciągać grupę docelową.
  • pozycjonowanie SEO – proces optymalizacji witryny internetowej, aby zwiększyć jej widoczność dla potencjalnych klientów.
  • social media marketing – wykorzystanie platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn do promowania produktu, usługi lub marki. Może obejmować publikację treści, zarządzanie relacjami z klientami i reklamy płatne.
  • public relations – kreowanie pozytywnego wizerunku marki i budowanie większej wiarygodności oraz zaufania do marki.
  • media relations – budowanie i pielęgnowanie długotrwałych oraz pozytywnych relacji z mediami i klientami.
  • influencer marketing – strategia marketingowa firmy polegająca na partnerstwie z influencerami w celu promowania produktu lub usługi.

Pomożemy Ci przygotować spójny plan marketingowy z uwzględnieniem potrzeb biznesowych oraz wizerunkowych Twojej firmy.

03 Jak napisać strategię marketingową?

Przygotowanie skutecznej strategii komunikacji marketingowej wymaga dokładnej analizy, znajomości rynku oraz doświadczenia. Najważniejsze punkty to:

  • analiza rynku i konkurencji,
  • cele komunikacyjne,
  • grupa docelowa,
  • kanały komunikacji,
  • harmonogram działań,
  • spójność wizerunkowa.

Na każdym etapie działań możesz skorzystać z doradztwa biznesowego – wesprzemy Cię w trakcie przygotowania planu marketingowego, jego wdrażania oraz skutecznej realizacji.

03

Jak napisać strategię marketingową?

Przygotowanie skutecznej strategii komunikacji marketingowej wymaga dokładnej analizy, znajomości rynku oraz doświadczenia. Najważniejsze punkty to:

  • analiza rynku i konkurencji,
  • cele komunikacyjne,
  • grupa docelowa,
  • kanały komunikacji,
  • harmonogram działań,
  • spójność wizerunkowa.

Na każdym etapie działań możesz skorzystać z doradztwa biznesowego – wesprzemy Cię w trakcie przygotowania planu marketingowego, jego wdrażania oraz skutecznej realizacji.

04 Ile kosztuje strategia marketingowa?

Na wycenę strategii marketingowej oraz komunikacji marki wpływa:

  • zakres działań,
  • cele i oczekiwania,
  • budżet mediowy,
  • renoma firmy,
  • branża i rynek,
  • konkurencyjność,
  • lokalizacja biznesu.

04

Ile kosztuje strategia marketingowa?

Na wycenę strategii marketingowej oraz komunikacji marki wpływa:

  • zakres działań,
  • cele i oczekiwania,
  • budżet mediowy,
  • renoma firmy,
  • branża i rynek,
  • konkurencyjność,
  • lokalizacja biznesu.

05 Po co wdrażać strategię marketingową?

Każda firma powinna mieć spójną strategię komunikacji marketingowej, jeśli zależy jej na:

  • kreowaniu wizerunku,
  • dotarciu do grupy docelowej,
  • budowaniu relacji z klientem,
  • wyróżnieniu na tle konkurencji,
  • zwiększeniu rozpoznawalności,
  • podążaniu za trendami,
  • wyższej sprzedaży,
  • osiąganiu celów biznesowych.

05

Po co wdrażać strategię marketingową?

Każda firma powinna mieć spójną strategię komunikacji marketingowej, jeśli zależy jej na:

  • kreowaniu wizerunku,
  • dotarciu do grupy docelowej,
  • budowaniu relacji z klientem,
  • wyróżnieniu na tle konkurencji,
  • zwiększeniu rozpoznawalności,
  • podążaniu za trendami,
  • wyższej sprzedaży,
  • osiąganiu celów biznesowych.