Strategie komunikacji

Strategia komunikacji
marketingowej dla firm

Strategia marketingowa i reklamowa jest nieodzowną częścią skutecznej komunikacji PR. To co najczęściej odróżnia firmy przeciętne wizerunkowo od firm wybitnych, na których inne próbują się wzorować to właśnie dobrze przygotowany i sumiennie realizowany plan marketingowy. W Tower każdą współpracę z Klientem zaczynamy od nakreślenia strategii działania.

Choć mówi się, że każdy plan przestaje być aktualny z chwilą jego podpisania, to jednak trudno o coś bardziej szkodliwego dla firm niż brak spisanej i uporządkowanej koncepcji działania.

Nawet jej częściowe wdrożenie jest zawsze bardziej efektywne, niż chaotyczne szukanie rozwiązań wśród nieuporządkowanych pomysłów. Tworzenie strategii marketingowej pozwala zebrać idee, których efektem powinno być zdyscyplinowane działanie, w obrębie dobranych wcześniej narzędzi marketingowych.

Czym jest
plan marketingowy
i strategia wizerunkowa?

Do stworzenia strategii komunikacji marketingowej wykorzystujemy najczęściej narzędzia z zakresu storytellingu biznesowego pozwalające nam zaproponować angażujące narracje o firmach i organizacjach.

Przygotowujemy BIG IDEA, a następnie dobieramy kanały komunikacji oraz planujemy w jaki sposób efektywnie tworzyć i dystrybuować treści online i offline, by realizować założone przez Klientów cele strategiczne.

Firma posiadając strategię wizerunkową:

  • Osiąga długofalowe cele marketingowe.
  • Jest regularnie promowana w uporządkowany sposób.
  • Tworzy spójny i przemyślany wizerunek.

Wspieramy wewnętrzne działy marketingu w firmach

Dzięki współpracy z Tower Group wewnętrzne działy marketingu w przedsiębiorstwie otrzymują kompleksowe wsparcie doradcze oraz egzekucyjne. Są więc w stanie szybciej i efektywniej realizować założone cele strategiczne. Wsparcie interdyscyplinarnego zespołu naszej agencji zarówno na etapie tworzenia koncepcji, planowania kolejnych kroków, jak i wprowadzania ich w życie pozwala prowadzić uporządkowane działania promocyjne, których efekty w przejrzysty sposób mogą być raportowane do zarządu lub centrali.

Jak tworzymy
strategie marketingowe?

Opracujemy dla Klienta plan komunikacji, który będzie można wykorzystać na stronie WWW, w social mediach, kreacjach reklamowych, w prezentacjach firmowych, a także podczas wystąpień publicznych i tzw. elevetor pitch.

01 Audyt działań promocyjnych konkurencji

  • Badamy wizerunek konkurencji w mediach i Google.
  • Weryfikujemy aktywność konkurencji w obszarze SEM (SEO, Google Ads, GDN, YouTube).
  • Analizujemy działania konkurencji w social media (Facebook, Instagram, Linkedin).

01

Audyt działań promocyjnych konkurencji

  • Badamy wizerunek konkurencji w mediach i Google.
  • Weryfikujemy aktywność konkurencji w obszarze SEM (SEO, Google Ads, GDN, YouTube).
  • Analizujemy działania konkurencji w social media (Facebook, Instagram, Linkedin).

02 Audyt dotychczasowej komunikacji klienta

  • Analizujemy jasność przekazu (w kontekście PR) i funkcjonalność treści (w kontekście SEO/usability).
  • Dokonujemy diagnozy, jak przekaz marki wpływa na jej kluczowe filary tj. brand promise, brand values, USP.
  • Określamy, jaki wizerunek kreuje marka w oczach swoich odbiorców, grup docelowych.

02

Audyt dotychczasowej komunikacji klienta

  • Analizujemy jasność przekazu (w kontekście PR) i funkcjonalność treści (w kontekście SEO/usability).
  • Dokonujemy diagnozy, jak przekaz marki wpływa na jej kluczowe filary jak brand promise, brand values, USP.
  • Określamy, jaki wizerunek kreuje marka w oczach swoich odbiorców, grup docelowych.

03 Dystrybucja i promocja treści

  • Dobieramy kanały komunikacji pod kątem grup docelowych, oczekiwanego zasięgu, możliwej synergii działań (PR, inbound marketing, content marketing, SEO, social media, Google and social ads…).
  • Tworzymy strategię komunikacji marketingowej dostosowaną do specyfiki grup docelowych oraz panujących trendów komunikacyjnych, sytuacji na rynku i działań konkurencji
  • Proponujemy konkretne narzędzia oraz sposób ich wykorzystania.

03

Dystrybucja i promocja treści

  • Dobieramy kanały komunikacji pod kątem grup docelowych, oczekiwanego zasięgu, możliwej synergii działań (PR, inbound marketing, content marketing, SEO, social media, Google and social ads…).
  • Tworzymy strategię komunikacji marketingowej dostosowaną do specyfiki grup docelowych oraz panujących trendów. komunikacyjnych, sytuacji na rynku i działań konkurencji
  • Proponujemy konkretne narzędzia oraz sposób ich wykorzystania.

Strategia marketingowa
pod klucz

W Tower Group dysponujemy zespołem specjalistów działających w ramach dywizji PR, Digital i Storytelling. Pozwala nam to tworzyć kompleksowe plany marketingowe, oparte o wiedzę i doświadczenie naszych pracowników, a także wprowadzać te założenia strategiczne w życie podczas codziennej współpracy z Klientem.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc

FAQ

01 Co obejmuje strategia marketingowa?

Prawidłowo wdrożony plan marketingowy działa na zasadzie zależnych od siebie naczyń połączonych. Elementami strategii komunikacji marki mogą być:

  • segmentacja rynku,
  • wybór grup docelowych,
  • analiza konkurencji,
  • cele planu marketingowego,
  • pozycjonowanie marki (SEO PR),
  • kampanie promocyjne,
  • budżet marketingowy,
  • monitorowanie efektów działań.

01

Co obejmuje strategia marketingowa?

Prawidłowo wdrożony plan marketingowy działa na zasadzie zależnych od siebie naczyń połączonych. Elementami strategii komunikacji marki mogą być:

  • segmentacja rynku,
  • wybór grup docelowych,
  • analiza konkurencji,
  • cele planu marketingowego,
  • pozycjonowanie marki (SEO PR),
  • kampanie promocyjne,
  • budżet marketingowy,
  • monitorowanie efektów działań.

02 Jakie są strategie marketingowe?

W zależności od celów firmy, strategia marketingowa przedsiębiorstwa może przyjmować różne formy. Obejmuje konkretne taktyki i metody. Należą do nich między innymi:

  • content marketing – tworzenie i udostępnianie wartościowych, istotnych oraz spójnych treści, które mają przyciągać grupę docelową.
  • pozycjonowanie SEO – proces optymalizacji witryny internetowej, aby zwiększyć jej widoczność dla potencjalnych klientów.
  • social media marketing – wykorzystanie platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn do promowania produktu, usługi lub marki. Może obejmować publikację treści, zarządzanie relacjami z klientami i reklamy płatne.
  • public relations – kreowanie pozytywnego wizerunku marki i budowanie większej wiarygodności oraz zaufania do marki.
  • media relations – budowanie i pielęgnowanie długotrwałych oraz pozytywnych relacji z mediami i klientami.
  • influencer marketing – strategia marketingowa firmy polegająca na partnerstwie z influencerami w celu promowania produktu lub usługi.

Pomożemy Ci przygotować spójny plan marketingowy z uwzględnieniem potrzeb biznesowych oraz wizerunkowych Twojej firmy.

02

Jakie są strategie marketingowe?

W zależności od celów firmy, strategia marketingowa przedsiębiorstwa może przyjmować różne formy. Obejmuje konkretne taktyki i metody. Należą do nich między innymi:

  • content marketing – tworzenie i udostępnianie wartościowych, istotnych oraz spójnych treści, które mają przyciągać grupę docelową.
  • pozycjonowanie SEO – proces optymalizacji witryny internetowej, aby zwiększyć jej widoczność dla potencjalnych klientów.
  • social media marketing – wykorzystanie platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn do promowania produktu, usługi lub marki. Może obejmować publikację treści, zarządzanie relacjami z klientami i reklamy płatne.
  • public relations – kreowanie pozytywnego wizerunku marki i budowanie większej wiarygodności oraz zaufania do marki.
  • media relations – budowanie i pielęgnowanie długotrwałych oraz pozytywnych relacji z mediami i klientami.
  • influencer marketing – strategia marketingowa firmy polegająca na partnerstwie z influencerami w celu promowania produktu lub usługi.

Pomożemy Ci przygotować spójny plan marketingowy z uwzględnieniem potrzeb biznesowych oraz wizerunkowych Twojej firmy.

03 Jak napisać strategię marketingową?

Przygotowanie skutecznej strategii komunikacji marketingowej wymaga dokładnej analizy, znajomości rynku oraz doświadczenia. Najważniejsze punkty to:

  • analiza rynku i konkurencji,
  • cele komunikacyjne,
  • grupa docelowa,
  • kanały komunikacji,
  • harmonogram działań,
  • spójność wizerunkowa.

Na każdym etapie działań możesz skorzystać z doradztwa biznesowego – wesprzemy Cię w trakcie przygotowania planu marketingowego, jego wdrażania oraz skutecznej realizacji.

03

Jak napisać strategię marketingową?

Przygotowanie skutecznej strategii komunikacji marketingowej wymaga dokładnej analizy, znajomości rynku oraz doświadczenia. Najważniejsze punkty to:

  • analiza rynku i konkurencji,
  • cele komunikacyjne,
  • grupa docelowa,
  • kanały komunikacji,
  • harmonogram działań,
  • spójność wizerunkowa.

Na każdym etapie działań możesz skorzystać z doradztwa biznesowego – wesprzemy Cię w trakcie przygotowania planu marketingowego, jego wdrażania oraz skutecznej realizacji.

04 Ile kosztuje strategia marketingowa?

Na wycenę strategii marketingowej oraz komunikacji marki wpływa:

  • zakres działań,
  • cele i oczekiwania,
  • budżet mediowy,
  • renoma firmy,
  • branża i rynek,
  • konkurencyjność,
  • lokalizacja biznesu.

04

Ile kosztuje strategia marketingowa?

Na wycenę strategii marketingowej oraz komunikacji marki wpływa:

  • zakres działań,
  • cele i oczekiwania,
  • budżet mediowy,
  • renoma firmy,
  • branża i rynek,
  • konkurencyjność,
  • lokalizacja biznesu.

05 Po co wdrażać strategię marketingową?

Każda firma powinna mieć spójną strategię komunikacji marketingowej, jeśli zależy jej na:

  • kreowaniu wizerunku,
  • dotarciu do grupy docelowej,
  • budowaniu relacji z klientem,
  • wyróżnieniu na tle konkurencji,
  • zwiększeniu rozpoznawalności,
  • podążaniu za trendami,
  • wyższej sprzedaży,
  • osiąganiu celów biznesowych.

05

Po co wdrażać strategię marketingową?

Każda firma powinna mieć spójną strategię komunikacji marketingowej, jeśli zależy jej na:

  • kreowaniu wizerunku,
  • dotarciu do grupy docelowej,
  • budowaniu relacji z klientem,
  • wyróżnieniu na tle konkurencji,
  • zwiększeniu rozpoznawalności,
  • podążaniu za trendami,
  • wyższej sprzedaży,
  • osiąganiu celów biznesowych.