Media relations

Zainteresuj media
swoimi treściami

Nasza filozofia prowadzenia działań media relations opiera się na dostarczaniu dziennikarzom ponadprzeciętnej jakości, a przede wszystkim wartości – zarówno w dziedzinie copywritingu, jak i codziennego kontaktu. Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu trwałych relacji z wybranymi mediami i efektywnej komunikacji zarówno off-line, jak i on-line, warto oprzeć się na sprawdzonych procedurach i narzędziach, które agencja Tower wypracowywała przez lata.

Prezentacja marki w mediach jest jednym z najistotniejszych zagadnień budowania wizerunku. Niezależnie od tego, z jaką grupą interesariuszy chcesz się docelowo komunikować media tradycyjne (off-line), jak i nowe (on-line) będą jednymi z kluczowych, które weźmiesz pod uwagę.

Sposób egzekucji założonej strategii marketingowej, czy też PR, nie jest tutaj bez znaczenia, ponieważ dziennikarze preferują i chcą współpracować z markami, które dostarczają wartościowy content i robią to w sposób konsekwentny i przewidywalny. Istotną rolę ogrywa również sposób mierzenia efektów działań media relations, które przekazujemy w formie raportu ukazującego naszą analizę ilościową oraz jakościową.

Relacje z mediami – jak, gdzie, kiedy?

Media relations to nie tylko dystrybucja treści i oczekiwanie na ich publikacje. To przede wszystkim proces budowania trwałych i wartościowych relacji z otoczeniem mediowym.

  • Budowanie opowieści o markach i przełożenie ich na komunikację (artykuły, materiały prasowe, treści na WWW).
  • Stworzenie i prowadzenie biura prasowego dostosowanego do charakteru pracy dziennikarzy.
  • Codzienne pielęgnowanie relacji z mediami.
  • Mierzenie skuteczności podjętych działań i wyciąganie wniosków.

Za sprawą działań Media Relations:

  • Budujemy wizerunek firmy w mediach branżowych i ogólnych.
  • Zwiększamy zasięgi komunikatów.
  • Inspirujemy dziennikarzy i zachęcamy do interakcji z marką.
  • Budujemy zaufanie i trwałe kontakty mediowe.

Realizujemy także cele biznesowe firm:

  • Komunikujemy o ich nowych usługach, produktach, realizacjach.
  • Wdrażamy nowe kanały komunikacji z mediami i klientami.
  • Dbamy, by narracja marki była regularna i spójna.

Działania media relations to nie sprint, lecz maraton. Choć efekty wymagają czasu, inwestycja ta przekłada się na długotrwałe, stabilne, a niejednokrotnie nieporównywalnie bardziej skuteczne wyniki promocyjne, w porównaniu z tradycyjną reklamą. Wieloletnią współpracę można zbudować tylko na bazie dwustronnego zaufania, elastyczności i empatii. Dlatego myśląc o wdrożeniu relacji z mediami powinniśmy zadbać o spójność i autentyczność przekazu, a także cały czas pamiętać o wartości, która zaspokoi oczekiwania dziennikarzy. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać potencjał działań media relations.

Jak wdrażamy działania
media relations?

Relacje z mediami powinny być realizowanie zgodnie z kodeksem etyki PR i w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

01 Stworzenie strategii Media Relations

  • Wraz z klientem ustalamy cele, KPI oraz charakter prac.
  • Przeprowadzamy audyt dotychczasowej komunikacji.
  • Wskazujemy narzędzia i kanały promocji, które wdrożymy.

01

Stworzenie strategii Media Relations

  • Wraz z klientem ustalamy cele, KPI oraz charakter prac.
  • Przeprowadzamy audyt dotychczasowej komunikacji.
  • Wskazujemy narzędzia i kanały promocji, które wdrożymy.

02 Przygotowanie treści

  • Pozyskujemy materiały i informacje wyjściowe od klienta.
  • Odbywamy warsztaty produktowe i marketingowe.
  • Opracowujemy listę tematów i harmonogram miesięczny.
  • Przygotowujemy treści dopasowane do wybranego medium.

02

Przygotowanie treści

  • Pozyskujemy materiały i informacje wyjściowe od klienta.
  • Odbywamy warsztaty produktowe i marketingowe.
  • Opracowujemy listę tematów i harmonogram miesięczny.
  • Przygotowujemy treści dopasowane do wybranego medium.

03 Dystrybucja i relacje z mediami

  • Dobieramy media kluczowe pod kątem przekazu i grup docelowych.
  • Kontaktujemy się z dziennikarzami.
  • Wdrażamy monitoring mediów i inne narzędzia analityczne.
  • Raportujemy efekty i wyciągamy wnioski na przyszłość.

03

Dystrybucja i relacje z mediami

  • Dobieramy media kluczowe pod kątem przekazu i grup docelowych.
  • Kontaktujemy się z dziennikarzami.
  • Wdrażamy monitoring mediów i inne narzędzia analityczne.
  • Raportujemy efekty i wyciągamy wnioski na przyszłość.

Wybrani Klienci

Poznaj naszych klientów
Poznaj naszych klientów

Media relations oparte na zaufaniu

Praktycznie każdy moment jest dobry, żeby rozpocząć pracę nad strategią wizerunku firmy w mediach offline i online. Największym wyzwaniem jest zrobienie pierwszego kroku, a dalej wytrwałość w konsekwentnym realizowaniu działań. Pamiętajmy, że po drugiej stronie zawsze jest człowiek, a skuteczność podejmowanych aktywności PR często zależy od zbudowanej relacji i dostarczonej wartości.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc

Wypełnij brief
Wypełnij brief

FAQ

01 Jakie są przykłady działań media relations?

Najlepsze praktyki w obszarze komunikacji z mediami to:

  • pisanie i wysyłanie materiałów prasowych,
  • organizacja konferencji prasowych,
  • współpraca z dziennikarzami i mediami,
  • współorganizacja wydarzeń specjalnych,
  • monitoring mediów,
  • kontrola opinii publicznej,
  • działanie w sytuacji kryzysowej (PR kryzysowy),
  • współpraca z influencerami i blogerami,
  • weryfikacja działań media relations.

01

Jakie są przykłady działań media relations?

Najlepsze praktyki w obszarze komunikacji z mediami to:

  • pisanie i wysyłanie materiałów prasowych,
  • organizacja konferencji prasowych,
  • współpraca z dziennikarzami i mediami,
  • współorganizacja wydarzeń specjalnych,
  • monitoring mediów,
  • kontrola opinii publicznej,
  • działanie w sytuacji kryzysowej (PR kryzysowy),
  • współpraca z influencerami i blogerami,
  • weryfikacja działań media relations.

02 Co należy do narzędzi media relations?

Narzędzia media relations obejmują szeroki zakres działań, takich jak:

  • notki i informacje prasowe,
  • artykuły sponsorowane,
  • biuletyny mediowe,
  • wywiady z dziennikarzami,
  • konferencje prasowe,
  • eventy public relations.

02

Co należy do narzędzi media relations?

Narzędzia media relations obejmują szeroki zakres działań, takich jak:

  • notki i informacje prasowe,
  • artykuły sponsorowane,
  • biuletyny mediowe,
  • wywiady z dziennikarzami,
  • konferencje prasowe,
  • eventy public relations.

03 Jak budować relacje z mediami?

Budowanie relacji z mediami to proces długotrwały. Ważna jest przemyślana strategia marketingowa. Warto więc:

  • dobrać media do branży oraz grupy docelowej,
  • stworzyć listę zaufanych mediów,
  • przygotowywać wartościowe treści,
  • utrzymywać wysoki poziom jakości,
  • dobierać styl komunikacji do medium,
  • wykazywać się profesjonalizmem,
  • budować swoją wiarygodność,
  • reagować na zapytania i feedback,
  • dotrzymywać terminów,
  • być w stałym kontakcie.

03

Jak budować relacje z mediami?

Budowanie relacji z mediami to proces długotrwały. Ważna jest przemyślana strategia marketingowa. Warto więc:

  • dobrać media do branży oraz grupy docelowej,
  • stworzyć listę zaufanych mediów,
  • przygotowywać wartościowe treści,
  • utrzymywać wysoki poziom jakości,
  • dobierać styl komunikacji do medium,
  • wykazywać się profesjonalizmem,
  • budować swoją wiarygodność,
  • reagować na zapytania i feedback,
  • dotrzymywać terminów,
  • być w stałym kontakcie.