Media relations
Zainteresuj media
swoimi treściami
Nasza filozofia prowadzenia działań media relations opiera się na dostarczaniu dziennikarzom ponadprzeciętnej jakości, a przede wszystkim wartości – zarówno w dziedzinie copywritingu, jak i codziennego kontaktu. Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu trwałych relacji z wybranymi mediami i efektywnej komunikacji zarówno off-line, jak i on-line, warto oprzeć się na sprawdzonych procedurach i narzędziach, które agencja Tower wypracowywała przez lata.
Prezentacja marki w mediach jest jednym z najistotniejszych zagadnień budowania wizerunku. Niezależnie od tego, z jaką grupą interesariuszy chcesz się docelowo komunikować media tradycyjne (off-line), jak i nowe (on-line) będą jednymi z kluczowych, które weźmiesz pod uwagę.
Sposób egzekucji założonej strategii marketingowej, czy też PR, nie jest tutaj bez znaczenia, ponieważ dziennikarze preferują i chcą współpracować z markami, które dostarczają wartościowy content i robią to w sposób konsekwentny i przewidywalny. Istotną rolę ogrywa również sposób mierzenia efektów działań media relations, które przekazujemy w formie raportu ukazującego naszą analizę ilościową oraz jakościową.
Relacje z mediami – jak, gdzie, kiedy?
Media relations to nie tylko dystrybucja treści i oczekiwanie na ich publikacje. To przede wszystkim proces budowania trwałych i wartościowych relacji z otoczeniem mediowym.
- Budowanie opowieści o markach i przełożenie ich na komunikację (artykuły, materiały prasowe, treści na WWW).
- Stworzenie i prowadzenie biura prasowego dostosowanego do charakteru pracy dziennikarzy.
- Codzienne pielęgnowanie relacji z mediami.
- Mierzenie skuteczności podjętych działań i wyciąganie wniosków.
Za sprawą działań Media Relations:
- Budujemy wizerunek firmy w mediach branżowych i ogólnych.
- Zwiększamy zasięgi komunikatów.
- Inspirujemy dziennikarzy i zachęcamy do interakcji z marką.
- Budujemy zaufanie i trwałe kontakty mediowe.
Realizujemy także cele biznesowe firm:
- Komunikujemy o ich nowych usługach, produktach, realizacjach.
- Wdrażamy nowe kanały komunikacji z mediami i klientami.
- Dbamy, by narracja marki była regularna i spójna.
Działania media relations to nie sprint, lecz maraton. Choć efekty wymagają czasu, inwestycja ta przekłada się na długotrwałe, stabilne, a niejednokrotnie nieporównywalnie bardziej skuteczne wyniki promocyjne, w porównaniu z tradycyjną reklamą. Wieloletnią współpracę można zbudować tylko na bazie dwustronnego zaufania, elastyczności i empatii. Dlatego myśląc o wdrożeniu relacji z mediami powinniśmy zadbać o spójność i autentyczność przekazu, a także cały czas pamiętać o wartości, która zaspokoi oczekiwania dziennikarzy. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać potencjał działań media relations.
Jak wdrażamy działania
media relations?
Relacje z mediami powinny być realizowanie zgodnie z kodeksem etyki PR i w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
01 Stworzenie strategii Media Relations
- Wraz z klientem ustalamy cele, KPI oraz charakter prac.
- Przeprowadzamy audyt dotychczasowej komunikacji.
- Wskazujemy narzędzia i kanały promocji, które wdrożymy.
01
Stworzenie strategii Media Relations
- Wraz z klientem ustalamy cele, KPI oraz charakter prac.
- Przeprowadzamy audyt dotychczasowej komunikacji.
- Wskazujemy narzędzia i kanały promocji, które wdrożymy.
02 Przygotowanie treści
- Pozyskujemy materiały i informacje wyjściowe od klienta.
- Odbywamy warsztaty produktowe i marketingowe.
- Opracowujemy listę tematów i harmonogram miesięczny.
- Przygotowujemy treści dopasowane do wybranego medium.
02
Przygotowanie treści
- Pozyskujemy materiały i informacje wyjściowe od klienta.
- Odbywamy warsztaty produktowe i marketingowe.
- Opracowujemy listę tematów i harmonogram miesięczny.
- Przygotowujemy treści dopasowane do wybranego medium.
03 Dystrybucja i relacje z mediami
- Dobieramy media kluczowe pod kątem przekazu i grup docelowych.
- Kontaktujemy się z dziennikarzami.
- Wdrażamy monitoring mediów i inne narzędzia analityczne.
- Raportujemy efekty i wyciągamy wnioski na przyszłość.
03
Dystrybucja i relacje z mediami
- Dobieramy media kluczowe pod kątem przekazu i grup docelowych.
- Kontaktujemy się z dziennikarzami.
- Wdrażamy monitoring mediów i inne narzędzia analityczne.
- Raportujemy efekty i wyciągamy wnioski na przyszłość.
Media relations oparte na zaufaniu
Praktycznie każdy moment jest dobry, żeby rozpocząć pracę nad strategią wizerunku firmy w mediach offline i online. Największym wyzwaniem jest zrobienie pierwszego kroku, a dalej wytrwałość w konsekwentnym realizowaniu działań. Pamiętajmy, że po drugiej stronie zawsze jest człowiek, a skuteczność podejmowanych aktywności PR często zależy od zbudowanej relacji i dostarczonej wartości.
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc
FAQ
01 Jakie są przykłady działań media relations?
Najlepsze praktyki w obszarze komunikacji z mediami to:
- pisanie i wysyłanie materiałów prasowych,
- organizacja konferencji prasowych,
- współpraca z dziennikarzami i mediami,
- współorganizacja wydarzeń specjalnych,
- monitoring mediów,
- kontrola opinii publicznej,
- działanie w sytuacji kryzysowej (PR kryzysowy),
- współpraca z influencerami i blogerami,
- weryfikacja działań media relations.
01
Jakie są przykłady działań media relations?
Najlepsze praktyki w obszarze komunikacji z mediami to:
- pisanie i wysyłanie materiałów prasowych,
- organizacja konferencji prasowych,
- współpraca z dziennikarzami i mediami,
- współorganizacja wydarzeń specjalnych,
- monitoring mediów,
- kontrola opinii publicznej,
- działanie w sytuacji kryzysowej (PR kryzysowy),
- współpraca z influencerami i blogerami,
- weryfikacja działań media relations.
02 Co należy do narzędzi media relations?
Narzędzia media relations obejmują szeroki zakres działań, takich jak:
- notki i informacje prasowe,
- artykuły sponsorowane,
- biuletyny mediowe,
- wywiady z dziennikarzami,
- konferencje prasowe,
- eventy public relations.
02
Co należy do narzędzi media relations?
Narzędzia media relations obejmują szeroki zakres działań, takich jak:
- notki i informacje prasowe,
- artykuły sponsorowane,
- biuletyny mediowe,
- wywiady z dziennikarzami,
- konferencje prasowe,
- eventy public relations.
03 Jak budować relacje z mediami?
Budowanie relacji z mediami to proces długotrwały. Ważna jest przemyślana strategia marketingowa. Warto więc:
- dobrać media do branży oraz grupy docelowej,
- stworzyć listę zaufanych mediów,
- przygotowywać wartościowe treści,
- utrzymywać wysoki poziom jakości,
- dobierać styl komunikacji do medium,
- wykazywać się profesjonalizmem,
- budować swoją wiarygodność,
- reagować na zapytania i feedback,
- dotrzymywać terminów,
- być w stałym kontakcie.
03
Jak budować relacje z mediami?
Budowanie relacji z mediami to proces długotrwały. Ważna jest przemyślana strategia marketingowa. Warto więc:
- dobrać media do branży oraz grupy docelowej,
- stworzyć listę zaufanych mediów,
- przygotowywać wartościowe treści,
- utrzymywać wysoki poziom jakości,
- dobierać styl komunikacji do medium,
- wykazywać się profesjonalizmem,
- budować swoją wiarygodność,
- reagować na zapytania i feedback,
- dotrzymywać terminów,
- być w stałym kontakcie.