Social media marketing
Profesjonalny
marketing w social mediach
Coraz więcej relacji na linii marka – klient przenosi się do Internetu. Obecność firm w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, czy TikTok, przekłada się dziś na konkretne wartości finansowe i wizerunkowe. Oczywiście pod warunkiem, że działania SoMe są prowadzone poprawnie.
Jeśli chcemy, aby aktywność fanów w mediach społecznościowych przekładała się na realizację celów biznesowych, należy przyjąć konkretne cele przewidziane dla każdego zakładanego profilu.
Konta w social media mogą być jedynie dodatkiem do obecności marek online albo funkcjonalną przestrzenią komunikacyjną, wpisującą się w szerszą strategię PR organizacji. Wszystko zależy od tego czy aktywność zostanie odpowiednia zaplanowana i zrealizowana.
Czym jest social media marketing?
Marketing w mediach społecznościowych to działania komunikacyjne oraz reklamowe na portalach społecznościowych. Dzięki temu, że użytkownik może wejść w interakcje z marką, budujemy jej wiarygodność, a także zyskujemy szansę na zwiększenie zasięgu tworzonych kreacji i komunikatów poprzez ich organiczne udostępnienie.
Sprawne wykorzystywanie narzędzi social media pozwala uzyskać efekt marketingu wirusowego, który kreuje świadomość marki, zaufanie oraz konwersje.
Za sprawą social media marketingu zyskasz:
- strategicznie rozplanowane działania wizerunkowe,
- wzrost jakości publikowanych treści,
- przyrost zaangażowanych odbiorców.
Jednocześnie zrealizujesz cele biznesowe, takie jak:
- pozyskanie nowych klientów,
- wzrost sprzedaży usług oraz produktów,
- zwiększenie świadomości marki na rynku.
Post, kampania reklamowa, film, podcact, webinar – każda z tych form musi zostać precyzyjnie zaplanowana z pełną świadomością tego, do kogo jest kierowana, na jakich platformach ma się ukazać oraz jaką narrację chcemy wytworzyć. Ponieważ media społecznościowe ciągle się rozwijają oraz zmieniają zasady funkcjonowania, stałym elementem social media management staje się też nieustanne dokształcanie się w tej dziedzinie. Mnogość narzędzi oraz różnice pomiędzy poszczególnymi platformami sprawiają, że jedna osoba często nie jest w stanie sama prawidłowo poprowadzić wszystkich kanałów komunikacyjnych, nie mówiąc o umiejętności wykorzystania efektu synergii między działaniami PR, reklamowymi i content marketingowymi. Tutaj konieczne jest wsparcie wyspecjalizowanej agencji, które świadczymy, łącząc kompetencje naszych dywizji Tower PR oraz Tower Digital.
Jak wdrażamy
strategię komunikacji
w social media?
Dbamy o to, by wszelkie działania odbywały się zgodnie z regulaminami każdej z platform, przyjętymi standardami komunikacji, a jednocześnie z wykorzystaniem nowinek technicznych pozwalających na maksymalizację efektów.
01 Strategia social media
- Wykonujemy audyt profilu firmowych oraz stron konkurencji (Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Twitter).
- Definiujemy grupę docelową, jej potrzeby i środowisko.
- Estymujemy efekty działań organicznych i kampanii.
01
Strategia social media
- Wykonujemy audyt profilu firmowych oraz stron konkurencji (Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Twitter).
- Definiujemy grupę docelową, jej potrzeby i środowisko.
- Estymujemy efekty działań organicznych i kampanii.
02 Przygotowanie treści
- Opracowujemy harmonogram publikacji treści organicznych.
- Przygotowujemy kreacje graficzne dopasowane pod różne formaty i platformy.
- Opracowujemy struktury kampanii reklamowych.
02
Przygotowanie treści
- Opracowujemy harmonogram publikacji treści organicznych.
- Przygotowujemy kreacje graficzne dopasowane pod różne formaty i platformy.
- Opracowujemy struktury kampanii reklamowych.
03 Promocja treści, analiza wyników
- Prowadzimy profile społecznościowe.
- Aktywizujemy odbiorców za pomocą działań organicznych.
- Realizujemy kampanie do grup docelowych pod kątem obranego celu.
- Monitorujemy działania reklamowe oraz optymalizujemy wyniki.
03
Promocja treści, analiza wyników
- Prowadzimy profile społecznościowe.
- Aktywizujemy odbiorców za pomocą działań organicznych.
- Realizujemy kampanie do grup docelowych pod kątem obranego celu.
- Monitorujemy działania reklamowe oraz optymalizujemy wyniki.
Social media
napędzane danymi z rynku
W przypadku mediów społecznościowych duże znaczenie ma wyczucie momentu i nadchodzących trendów. Konieczność szybkiego i elastycznego reagowania oznacza, że działania regularne warto zestawić z real time marketingiem. Tu sprawdza się łączenie kompetencji analitycznych i PR-owych.