Strona główna Kompetencje Doradztwo marketingowe

Doradztwo marketingowe

Wizerunek jest walutą
– doradztwo marketingowe
i strategiczne

Dlaczego firmy posiadające wewnętrzne działy marketingu decydują się na wizerunkowe doradztwo strategiczne? Odpowiedzi na to pytanie jest kilka. Z jednej strony warto skonfrontować swoje pomysły z zewnętrznym podmiotem, który emocjonalnie oraz historycznie nie jest powiązany z daną marką i w związku z tym potrafi spojrzeć na jej działania promocyjne z dystansem. Z drugiej strony – multibrandowe doświadczenie agencji przekłada się często na więcej pomysłów kreatywnych oraz szersze spektrum narzędzi promocyjnych.

Konsulting marketingowy pozwala również na lepszą weryfikację koncepcji reklamowych, jeszcze przed rozpoczęciem właściwych działań. Profesjonalne agencje czerpią bowiem ze swojego bogatego doświadczenia rynkowego, dzięki czemu już na wstępie są w stanie określić, co zadziała, a co będzie jedynie „przepaleniem” budżetu marketingowego.

W przypadku wątpliwości w kwestii działań promocyjnych, warto skorzystać z profesjonalnego doradztwa strategicznego. Agencja marketingowa Tower Group dysponuje multidyscyplinarnym zespołem specjalistów, który w ramach dywizji Tower PR i Tower Digital realizuje projekty z zakresu PR, SEO, performance marketingu, social mediów, copywritingu czy analityki internetowej. Nasi pracownicy to specjaliści w swoich dziedzinach, co przekłada się np. na znajomość aktualnych wymagań wyszukiwarki Google, algorytmów Faceboooka i LinkedIn, cenników mediów branżowych czy też kosztów współpracy i zasięgu influencerów. Kompleksowość usług pozawala nam spojrzeć na wyzwania Klientów z szerszej perspektywy, a co za tym idzie – wskazać z wysokim prawdopodobieństwem działania skuteczne i opłacalne, jak również odradzić te ryzykowne lub potencjalnie nierentowne.

Czym jest doradztwo biznesowo-marketingowe?

Prawidłowo zaplanowana strategia marketingowa jest warunkiem realizacji skutecznej kampanii komunikacyjnej. Błędy popełnione na etapie planowania, wynikające z braku wiedzy, doświadczenia lub niedostatecznej ilości informacji z rynku, mogą doprowadzić do uruchomienia drogich i nieefektywnych działań reklamowych. Korekta kampanii uruchomionych na bazie błędnych założeń na ogół okazuje się dużo bardziej kosztowna oraz pracochłonna, niż zasoby poświęcone na planowanie i konsulting w zakresie kreowania wizerunku firmy.

Decydując się na doradztwo marketingowe:

  • Zyskasz dostęp do pomysłów od specjalistów z różnych obszarów marketingu.
  • Skorzystasz z doświadczenia agencji nabytego w pracy przy w innych projektach.
  • Unikniesz niepotrzebnych błędów, przeznaczając budżet na sprawdzone rozwiązania.

Jak wdrażamy usługi
doradcze w zakresie
działań marketingowych?

Świadczone działania doradcze opieramy na wiedzy i doświadczeniu naszych specjalistów w zakresie digital, public relations oraz content marketingu.

01 Diagnoza przestrzeni doradczej

  • Rozpoznanie potrzeb przez opiekuna klienta.
  • Dobór multidyscyplinarnego zespołu doradczego.
  • Opcjonalnie – dodatkowe spotkanie klienta ze specjalistami.

01

Diagnoza przestrzeni doradczej

  • Rozpoznanie potrzeb przez opiekuna klienta.
  • Dobór multidyscyplinarnego zespołu doradczego.
  • Opcjonalnie – dodatkowe spotkanie klienta ze specjalistami.

02 Praca zespołu doradczego

  • Spotkanie kreatywne, wymiana doświadczeń i pomysłów.
  • Indywidualne analizy ilościowe i jakościowe zebranych pomysłów z wykorzystaniem narzędzi analitycznych, danych historycznych, analizy rynku.

02

Praca zespołu doradczego

  • Spotkanie kreatywne, wymiana doświadczeń i pomysłów.
  • Indywidualne analizy ilościowe i jakościowe zebranych pomysłów z wykorzystaniem narzędzi analitycznych, danych historycznych, analizy rynku.

03 Prezentacja wyników

  • Weryfikacja pomysłów, wybór najlepszych rozwiązań.
  • Prezentacja wyników w wybranej przez klienta formie.
  • Opcjonalnie – dodatkowe spotkanie klienta ze specjalistami.

03

Prezentacja wyników

  • Weryfikacja pomysłów, wybór najlepszych rozwiązań.
  • Prezentacja wyników w wybranej przez klienta formie.
  • Opcjonalnie – dodatkowe spotkanie klienta ze specjalistami.

Wybrani Klienci

Poznaj naszych klientów
Poznaj naszych klientów

Konsulting marketingowy dla firm

Prawidłowo dobrane strategie marketingowe przekładają się na wyniki biznesowe. Zanim podejmiesz wiążące decyzje promocyjne, warto swoje pomysły skonsultować z kimś, kto posiada wiedzę, doświadczenie i dysponuje inną perspektywą.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc

Wypełnij brief
Wypełnij brief

FAQ

01 Na czym polega konsulting marketingowy i doradztwo biznesowe?

Konsulting to usługa świadczona przez specjalistów z agencji marketingowej. Celem jest poprawienie efektywności działań internetowych i osiągnięcie lepszych wyników biznesowych.

Konsulting marketingowy – obszar działania:

Doradztwo biznesowe szczególnie przydaje się firmom, które nie mają wewnętrznego zespołu marketingowego lub potrzebują wsparcia w rozwiązywaniu konkretnych problemów albo osiąganiu określonych celów biznesowych. Konsulting opiera się na zasadzie partnerstwa – agencja udziela wskazówek i rad, ale ostateczną decyzje podejmuje firma. Konsultant jest jak mentor i doradca, który pomaga marce wykorzystać jej zasoby i potencjał marketingowy w jak najbardziej efektywny sposób.

01

Na czym polega konsulting marketingowy i doradztwo biznesowe?

Konsulting to usługa świadczona przez specjalistów z agencji marketingowej. Celem jest poprawienie efektywności działań internetowych i osiągnięcie lepszych wyników biznesowych.

Konsulting marketingowy – obszar działania:

Doradztwo biznesowe szczególnie przydaje się firmom, które nie mają wewnętrznego zespołu marketingowego lub potrzebują wsparcia w rozwiązywaniu konkretnych problemów albo osiąganiu określonych celów biznesowych. Konsulting opiera się na zasadzie partnerstwa – agencja udziela wskazówek i rad, ale ostateczną decyzje podejmuje firma. Konsultant jest jak mentor i doradca, który pomaga marce wykorzystać jej zasoby i potencjał marketingowy w jak najbardziej efektywny sposób.

02 Ile kosztuje doradztwo biznesowe?

Koszt doradztwa biznesowego może znacząco się różnić w zależności od kilku czynników takich jak:

  • zakres oferowanych usług,
  • skala i rodzaj projektu,
  • częstotliwość konsultingu marketingowego,
  • specyfika i konkurencyjność branży,
  • wiedza i doświadczenie specjalistów.

Jeśli zdecydujesz się na kontakt z nami, dobierzemy zakres zgodnie z Twoimi potrzebami i przedstawimy Ci wycenę, zanim przejdziemy do wspólnego działania.

02

Ile kosztuje doradztwo biznesowe?

Koszt doradztwa biznesowego może znacząco się różnić w zależności od kilku czynników takich jak:

  • zakres oferowanych usług,
  • skala i rodzaj projektu,
  • częstotliwość konsultingu marketingowego,
  • specyfika i konkurencyjność branży,
  • wiedza i doświadczenie specjalistów.

Jeśli zdecydujesz się na kontakt z nami, dobierzemy zakres zgodnie z Twoimi potrzebami i przedstawimy Ci wycenę, zanim przejdziemy do wspólnego działania.

03 Czy konsulting i doradztwo dotyczą tego samego?

Konsulting i doradztwo bardzo często używane są zamiennie. Ich celem jest pomoc firmom w rozwiązywaniu problemów, osiąganiu założeń biznesowych i doskonaleniu strategii marketingowej. Z perspektywy samej definicji jednak nieco się różnią.

  • Konsulting marketingowy to proces, w którym wykwalifikowani specjaliści pomagają w rozwiązaniu określonych problemów lub wyzwań, dzięki swojej wiedzy oraz doświadczeniu. Eksperci mogą przeprowadzać badania, analizy oraz proponować nowe rozwiązania strategiczne.
  • Doradztwo biznesowe polega na udzielaniu specjalistycznych porad i wskazówek przedsiębiorstwom w zakresie zarządzania, strategii, rozwoju i innych obszarów działalności. Specjaliści wspierają w procesie podejmowania decyzji i wprowadzania zmian w długofalowy sposób.

W świecie marketingu przeważnie konsulting i doradztwo wizerunkowe są ze sobą łączone dla większej kompleksowości usług.

03

Czy konsulting i doradztwo dotyczą tego samego?

Konsulting i doradztwo bardzo często używane są zamiennie. Ich celem jest pomoc firmom w rozwiązywaniu problemów, osiąganiu założeń biznesowych i doskonaleniu strategii marketingowej. Z perspektywy samej definicji jednak nieco się różnią.

  • Konsulting marketingowy to proces, w którym wykwalifikowani specjaliści pomagają w rozwiązaniu określonych problemów lub wyzwań, dzięki swojej wiedzy oraz doświadczeniu. Eksperci mogą przeprowadzać badania, analizy oraz proponować nowe rozwiązania strategiczne.
  • Doradztwo biznesowe polega na udzielaniu specjalistycznych porad i wskazówek przedsiębiorstwom w zakresie zarządzania, strategii, rozwoju i innych obszarów działalności. Specjaliści wspierają w procesie podejmowania decyzji i wprowadzania zmian w długofalowy sposób.

W świecie marketingu przeważnie konsulting i doradztwo wizerunkowe są ze sobą łączone dla większej kompleksowości usług.