Połącz działania SEO
i public relations
w skuteczny SEO PR

Wykorzystanie zasad SEO w działaniach public relations opłaca praktycznie się każdej marce. Korzyści odniesie zarówno mało znana firma, która dopiero zaczyna się promować, jak korporacja chcąca zapobiegać i kontrolować kryzysy wizerunkowe. Co więcej działania SEO i PR uzupełniają się w sposób naturalny pozwalając na powstanie pożądanego efektu synergii.

Wizerunek i reputacja w Sieci to w erze cyfrowej bardzo cenna waluta.

SEO PR pozwala nie tylko poprawić widoczność strony firmowej w wyszukiwarce na słowa kluczowe wpisywane do Google przez internautów. Poza efektem promocyjnym i zasięgowym, możemy również budować wizerunek marki w SERP, zapobiegać kryzysom wizerunkowym, a także kreować eksperckie opinie, edukować odbiorców oraz kreować nowe postawy konsumenckie. Firmy inwestujące jedynie w jeden rodzaj działań np. tylko pozycjonowanie lub public relations pozbawiają się szansy na wykorzystanie pełnego potencjału promocyjnego tworzonych treści.

Czym jest SEO PR?

Jest to połączenie działań search engine optimization i public relations, czyli tak zwanego pozycjonowania stron internetowych z działaniami obejmującymi budowanie wizerunku. Obie te dziedziny łączy konieczność przygotowywania wysokiej jakości treści publikowanych online.

Za sprawą działań SEO Public Relations:

  • Kreujemy pozytywny wizerunek firmy w Google.
  • Zwiększamy widoczność serwisu w wyszukiwarce.
  • Pozyskujemy więcej ruchu organicznego na stronie.

A także realizujemy cele biznesowe, takie jak:

  • Sprzedaż produktów i usług.
  • Budowa nowych baz odbiorców.

Stosując świadomie zasady PR w SEO (oraz odwrotnie) możemy realizować cele charakterystyczne dla tych dziedzin marketingu z dużo lepszą jakością i efektywnością. Efekt synergii pozwala uzyskiwać lepsze rezultaty przy tym samym zaangażowaniu projektowym. W ramach SEO PR realizujemy także politykę SERM, czyli zarządzanie wizerunkiem marki w wynikach wyszukiwania, przejmując kontrolę nad tym, jak Internauci postrzegają firmę szukając jej nazwy w Google.

Jak wdrażamy SEO PR
w strategii marketingowej?

Działania SEO RP powinny być prowadzone zgodne z aktualnymi zaleceniami Google i naturalnie wpisywać się w strategie budowanie wizerunku firmy.

01 Stworzenie strategii SEO PR

  • Nasz dział Tower Digital wykonuje audyt SEO i UX serwisu.
  • Przeprowadzamy analizę fraz kluczowych oraz link popularity.
  • Definiujemy grupę docelową, jej potrzeby i środowisko.

01

Stworzenie strategii SEO PR

  • Nasz dział Tower Digital wykonuje audyt SEO i UX serwisu.
  • Przeprowadzamy analizę fraz kluczowych oraz link popularity.
  • Definiujemy grupę docelową, jej potrzeby i środowisko.

02 Przygotowanie contentu

  • Opracowujemy listę wartościowych tematów.
  • Przygotowujemy treści dopasowane do wybranego medium.
  • Optymalizujemy teksty pod kątem słów kluczowych.

02

Przygotowanie contentu

  • Opracowujemy listę wartościowych tematów.
  • Przygotowujemy treści dopasowane do wybranego medium.
  • Optymalizujemy teksty pod kątem słów kluczowych.

03 Dystrybucja i promocja treści

  • Dobieramy media atrakcyjne pod kątem SEO i grupy docelowej.
  • Negocjujemy warunki publikacji materiałów uzyskując ofertę najkorzystniejszą dla Klienta.
  • Wdrażamy narzędzia analityczne i reklamowe.

03

Dystrybucja i promocja treści

  • Dobieramy media atrakcyjne pod kątem SEO i grupy docelowej.
  • Negocjujemy warunki publikacji materiałów uzyskując ofertę najkorzystniejszą dla Klienta.
  • Wdrażamy narzędzia analityczne i reklamowe.

PR dostarczany
na czas

W SEO PR łączymy słowa i technologię tworząc treści atrakcyjne zarówno dla mediów, odbiorców końcowych, jak i robotów Google. Chcesz w pełni wykorzystać swój potencjał komunikacyjny?

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc

FAQ

01 Ile kosztuje SEO PR?

Koszt usług SEO PR może być różny w zależności od:

  • branży,
  • renomy brandu,
  • konkurencyjności,
  • historii i parametrów domeny,
  • zakresu projektu.

Strategię komunikacji i zakres działań dobierzemy na podstawie Twoich celów wizerunkowych oraz biznesowych.

01

Ile kosztuje SEO PR?

Koszt usług SEO PR może być różny w zależności od:

  • branży,
  • renomy brandu,
  • konkurencyjności,
  • historii i parametrów domeny,
  • zakresu projektu.

Strategię komunikacji i zakres działań dobierzemy na podstawie Twoich celów wizerunkowych oraz biznesowych.

02 Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to kompleksowa analiza witryny internetowej. Proces ten ma na celu identyfikację problemów i możliwości, które mogą wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania. To zwykle pierwszy krok w procesie optymalizacji strony i może obejmować:

  • parametry techniczne,
  • treść (content),
  • odnośniki zwrotne (backlinki),
  • linkowanie wewnętrzne,
  • porównanie z konkurencją,
  • analizę UX,
  • rekomendacje i plan działania.

02

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to kompleksowa analiza witryny internetowej. Proces ten ma na celu identyfikację problemów i możliwości, które mogą wpłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania. To zwykle pierwszy krok w procesie optymalizacji strony i może obejmować:

  • parametry techniczne,
  • treść (content),
  • odnośniki zwrotne (backlinki),
  • linkowanie wewnętrzne,
  • porównanie z konkurencją,
  • analizę UX,
  • rekomendacje i plan działania.

03 Co to są teksty SEO PR?

Teksty SEO PR to treści, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych oraz potrzeb grupy docelowej. Ich celem jest promocja marki, produktu czy usługi i budowanie wizerunku w naturalny sposób. Często są to artykuły, które zawierają kluczowe informacje o firmie i są jednocześnie dostosowane do wymagań algorytmów Google oraz intencji użytkowników.

03

Co to są teksty SEO PR?

Teksty SEO PR to treści, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych oraz potrzeb grupy docelowej. Ich celem jest promocja marki, produktu czy usługi i budowanie wizerunku w naturalny sposób. Często są to artykuły, które zawierają kluczowe informacje o firmie i są jednocześnie dostosowane do wymagań algorytmów Google oraz intencji użytkowników.

04 Czym są słowa kluczowe w SEO PR?

Frazy kluczowe w SEO są jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii marketingu internetowego. To wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć określone informacje, produkty czy usługi. Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych SEO na stronie może znacząco wpłynąć na widoczność w wynikach wyszukiwania.

Warto pamiętać, że optymalizacja pod kątem słów kluczowych to tylko jeden z aspektów strategii SEO PR. Najlepsze wyniki można osiągnąć dzięki synergii działań marketingowych.

04

Czym są słowa kluczowe w SEO PR?

Frazy kluczowe w SEO są jednym z najważniejszych elementów skutecznej strategii marketingu internetowego. To wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć określone informacje, produkty czy usługi. Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych SEO na stronie może znacząco wpłynąć na widoczność w wynikach wyszukiwania.

Warto pamiętać, że optymalizacja pod kątem słów kluczowych to tylko jeden z aspektów strategii SEO PR. Najlepsze wyniki można osiągnąć dzięki synergii działań marketingowych.

05 Z jakimi działaniami wiążę się SEO linkbuilding?

SEO linkbuilding to proces zdobywania linków z innych stron internetowych, w taki sposób, aby prowadziły do docelowego portalu. Celem takiego działania jest poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania. To jeden z kluczowych elementów strategii SEO PR.

Wysokiej jakości linki z zewnętrznych stron wpływają na autorytet portalu. To z kolei może przyczynić się do wyższej oceny po stronie robotów Google, co pozytywnie wpływa na widoczność oraz ruch. Ważne, aby działania były prowadzone systematycznie, a wyniki stale monitorowane.

05

Z jakimi działaniami wiążę się SEO linkbuilding?

SEO linkbuilding to proces zdobywania linków z innych stron internetowych, w taki sposób, aby prowadziły do docelowego portalu. Celem takiego działania jest poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania. To jeden z kluczowych elementów strategii SEO PR.

Wysokiej jakości linki z zewnętrznych stron wpływają na autorytet portalu. To z kolei może przyczynić się do wyższej oceny po stronie robotów Google, co pozytywnie wpływa na widoczność oraz ruch. Ważne, aby działania były prowadzone systematycznie, a wyniki stale monitorowane.

06

Jakie są różnice między on-site SEO i off-site SEO?

On-site SEO odnosi się do działań optymalizacyjnych, które można przeprowadzić bezpośrednio na stronie internetowej. Wszystko po to, aby poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Celem jest zrozumienie przez wyszukiwarki (takie jak Google), o czym jest strona i na jakie zapytania użytkowników odpowiada. Wśród elementów działań on-site SEO można wymienić pisanie jakościowych treści, tworzenie meta opisów i tytułów, linkowanie wewnętrzne, optymalizowanie obrazów czy dbanie o architekturę informacji.

Off-site SEO odnosi się do wszystkich działań optymalizacyjnych prowadzonych poza własną stroną internetową. Celem jest poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do on-site SEO off-site SEO koncentruje się na zwiększeniu autorytetu domeny poprzez zdobywanie jakościowych linków z innych stron.

06 Jakie są różnice między on-site SEO i off-site SEO?

On-site SEO odnosi się do działań optymalizacyjnych, które można przeprowadzić bezpośrednio na stronie internetowej. Wszystko po to, aby poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Celem jest zrozumienie przez wyszukiwarki (takie jak Google), o czym jest strona i na jakie zapytania użytkowników odpowiada. Wśród elementów działań on-site SEO można wymienić pisanie jakościowych treści, tworzenie meta opisów i tytułów, linkowanie wewnętrzne, optymalizowanie obrazów czy dbanie o architekturę informacji.

Off-site SEO odnosi się do wszystkich działań optymalizacyjnych prowadzonych poza własną stroną internetową. Celem jest poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do on-site SEO off-site SEO koncentruje się na zwiększeniu autorytetu domeny poprzez zdobywanie jakościowych linków z innych stron.

07

Jakie jest założenie UX SEO?

UX SEO to podejście do projektowania oraz optymalizacji strony internetowej, które jednocześnie uwzględnia zarówno najlepsze praktyki SEO, jak i zapewnia doskonałe użytkowanie portalu. Celem jest nie tylko generowanie ruchu, ale także zatrzymanie ludzi na stronie i zachęcenie ich do interakcji, co w dłuższej perspektywie również korzystnie wpływa na SEO. To znaczy, że witryna jest nie tylko atrakcyjna i użyteczna dla ludzi, ale także zrozumiała i łatwa do zaindeksowania przez roboty Google.

07 Jakie jest założenie UX SEO?

UX SEO to podejście do projektowania oraz optymalizacji strony internetowej, które jednocześnie uwzględnia zarówno najlepsze praktyki SEO, jak i zapewnia doskonałe użytkowanie portalu. Celem jest nie tylko generowanie ruchu, ale także zatrzymanie ludzi na stronie i zachęcenie ich do interakcji, co w dłuższej perspektywie również korzystnie wpływa na SEO. To znaczy, że witryna jest nie tylko atrakcyjna i użyteczna dla ludzi, ale także zrozumiała i łatwa do zaindeksowania przez roboty Google.

08

Co wybrać: pozycjonowanie SEO czy reklamy Google Ads?

Wybór strategii powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb biznesowych. Rekomendujemy połączenie działań SEO PR i Google Ads. Pozycjonowanie obejmuje długofalowe działania, a pozyskany ruch jest bezpłatny. Reklamy płatne wymagają dodatkowe budżetu, ale efekty można weryfikować na bieżąco oraz zmieniać kampanie w zależności od celów.

08 Co wybrać: pozycjonowanie SEO czy reklamy Google Ads?

Wybór strategii powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb biznesowych. Rekomendujemy połączenie działań SEO PR i Google Ads. Pozycjonowanie obejmuje długofalowe działania, a pozyskany ruch jest bezpłatny. Reklamy płatne wymagają dodatkowe budżetu, ale efekty można weryfikować na bieżąco oraz zmieniać kampanie w zależności od celów.