Co ma wspólnego copywriter i policyjny śledczy?

11 grudnia 2018

Współczesny copywriting to głównie przygotowywanie treści na strony internetowe oraz na potrzeby rozmaitych materiałów reklamowych i kreatywnych. Śledczy natomiast, cóż… tropi i łapie bandytów. Co więc mają wspólnego? Masz rację, jeśli uznasz że nic. Jednak tylko w przypadku gdy mówimy o kiepskim copywriterze i nieskutecznym śledczym. Gdy jednak do pracy zabierają się profesjonaliści, sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Policyjny śledczy

Jak pracuje skuteczny śledczy policyjny?

Dobry śledczy przychodząc na miejsce przestępstwa stara się opróżnić swój umysł z przyzwyczajeń, oczywistości i stereotypów. Obserwuje i pozwala, by fakty przysłaniały emocje. Na nie przyjdzie czas później. Analizuje metodą dedukcji – od ogółu do szczegółu. Na podstawie zebranych dowodów tworzy profil przestępcy starając się rozpracować jego motywację i sposób działania. Dalej pozwala, by w proces ten włączyła się intuicja. Pozwala ona połączyć wnioski logiczne z obserwacjami, które mózg wcześniej zarejestrował, jednak nie zostały one solidnie osadzone w płacie czołowym. Dopiero po przejściu tego procesu śledczy podejmuje kolejne kroki.

Jak pracuje skuteczny copywriter?

Dobry copywriter zapoznając się wypełnionym briefem stara się opróżnić swój umysł z przyzwyczajeń, oczywistości i stereotypów. Patrzy na fakty, wypisuje cechy reklamowanego produktu, stara się zrozumieć jego działanie. Interesują go konkrety, na kreatywność przyjdzie czas później. Analizuje metodą dedukcji – od ogółu do szczegółu. Na podstawie zebranych dowodów tworzy profil klienta starając się rozpracować jego motywację do zakupu i sposób podejmowania decyzji. Dalej pozwala, by w proces ten włączył się układ limbiczny biorący udział w regulacji zachowań emocjonalnych. Copywriter identyfikuje kluczowe emocje towarzyszące korzystaniu z produktu, by następnie odnieść się do nich w komunikacji marketingowej. Dopiero po przejściu tego procesu dobry copywriter zabiera się za pisanie oferty lub reklamy.

|2022-12-05T14:43:47+01:0011 grudnia 2018|Kategorie: Copywriting|
Go to Top