Współczesny copywriting to głównie przygotowywanie treści na strony internetowe oraz na potrzeby rozmaitych materiałów reklamowych i kreatywnych. Śledczy natomiast, cóż… tropi i łapie bandytów. Co więc mają wspólnego? Masz rację, jeśli uznasz że nic. Jednak tylko w przypadku gdy mówimy o kiepskim copywriterze i nieskutecznym śledczym. Gdy jednak do pracy zabierają się profesjonaliści, sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
Jak pracuje skuteczny śledczy policyjny?
Dobry śledczy przychodząc na miejsce przestępstwa stara się opróżnić swój umysł z przyzwyczajeń, oczywistości i stereotypów. Obserwuje i pozwala, by fakty przysłaniały emocje. Na nie przyjdzie czas później. Analizuje metodą dedukcji – od ogółu do szczegółu. Na podstawie zebranych dowodów tworzy profil przestępcy starając się rozpracować jego motywację i sposób działania. Dalej pozwala, by w proces ten włączyła się intuicja. Pozwala ona połączyć wnioski logiczne z obserwacjami, które mózg wcześniej zarejestrował, jednak nie zostały one solidnie osadzone w płacie czołowym. Dopiero po przejściu tego procesu śledczy podejmuje kolejne kroki.
Jak pracuje skuteczny copywriter?
Dobry copywriter zapoznając się wypełnionym briefem stara się opróżnić swój umysł z przyzwyczajeń, oczywistości i stereotypów. Patrzy na fakty, wypisuje cechy reklamowanego produktu, stara się zrozumieć jego działanie. Interesują go konkrety, na kreatywność przyjdzie czas później. Analizuje metodą dedukcji – od ogółu do szczegółu. Na podstawie zebranych dowodów tworzy profil klienta starając się rozpracować jego motywację do zakupu i sposób podejmowania decyzji. Dalej pozwala, by w proces ten włączył się układ limbiczny biorący udział w regulacji zachowań emocjonalnych. Copywriter identyfikuje kluczowe emocje towarzyszące korzystaniu z produktu, by następnie odnieść się do nich w komunikacji marketingowej. Dopiero po przejściu tego procesu dobry copywriter zabiera się za pisanie oferty lub reklamy.