Skuteczny SEO PR – jak to działa?

21 kwietnia 2021

Czym jest SEO PR i dlaczego polskie firmy powinny zwracać szczególną uwagę nie tylko na to, co publikują na swojej stronie www, ale też w jaki sposób?

SEO PR co to

Odpowiedź na te pytania jest prosta. SEO PR pozwala przetrwać, zyskiwać klientów i rozwijać się. Z tego artykułu jasno wynika do jakich reguł warto się zastosować, aby ten obszar działań był skuteczny.

Na świecie istnieje ponad 1,8 miliarda stron internetowych zapełnionych wszelkimi możliwymi informacjami. Google stara się rozgraniczyć strony wartościowe od tych niskiej jakości poprzez roboty zbierające z witryn informacje takie jak: szybkość ładowania strony i layout (w tym zawartość ATF, czyli tego, co znajduje się powyżej jej załamania), responsywność, użyteczność, ilość podstron, linkowanie, a przede wszystkim to, czy content jest wartościowy, bogaty i zróżnicowany.

Algorytmy Google (Pingwin, Panda, Coliber, czy RankBrain) pozwalają stronom pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, kiedy ich zawartość spełnia odpowiednie kryteria. Z tego też powodu strony www potrzebują działań SEM (Search Engine Marketing), a w tym SEO (Search Engine Optimization), czyli szeregu czynności, które zoptymalizują całą stronę pod kątem algorytmów. Nie bez znaczenia jest również SEO copywriting, o czym jest mowa w dalszej części artykułu.

Google niestety nie ujawnia nigdy szczegółów swoich poczynań, toteż oficjalne komunikaty o algorytmach trzeba rozpatrywać na bieżąco, aby nie spaść na koniec stawki wyszukiwań lub nie zostać ukaranym za niewłaściwe działania. Dlaczego? Tylko 10% użytkowników dociera do 3 strony Google po wpisaniu hasła kluczowego, a zapytań dziennie jest 3,5 miliarda. Jest więc o co walczyć!

SEO PR – pozycjonowanie przez content

Działania public relations w sieci dbają o reputację marki w zależności od przyjętej strategii. Użytkownicy szukają w Internecie opinii na temat firmy, produktów, zadają pytania na konkretny temat, żeby szybko rozwiązać swój problem. Obecność preferowanych treści (informacji prasowych, artykułów i opinii) w sieci musi zostać zdywersyfikowana pod kątem źródła, aby strona znalazła się na wysokich pozycjach w Google i została odnaleziona przez klientów, kiedy szukają usługi lub produktu. Powinna zatem pojawić się:

  • w biurze prasowym,
  • na stronie głównej,
  • w portalach oferujących publikację treści (uwaga na page rank!),
  • w serwisach tematycznych,
  • na forach,
  • w wartościowych mediach,
  • w serwisach społecznościowych,
  • na blogu.

W zależności od serwisu będziemy mogli umieścić w tekście linki lub nazwę firmy i eksperta. To pozwoli zwiększyć widoczność marki, jeśli tekst będzie odpowiednio zoptymalizowany pod względem SEO. Teksty warto również promować poprzez Google Ads.

5 kroków do optymalizacji treści

Optymalizacja contentu pod preferencje robotów Google nie jest trudna, ale wymaga wiedzy, umiejętności i doświadczenia specjalisty.

#1. Frazy kluczowe

Analizę fraz kluczowych (tych najbardziej konkurencyjnych i niszowych) można przeprowadzić w plannerze słów kluczowych Google, w serwisie Ahrefs lub Senuto, również pod kątem konkurencji. Powinny jak najlepiej oddawać to, czego szukają w naszej dziedzinie internauci. Należy zwracać uwagę zarówno na pojedyncze lub zestawione z przymiotnikiem określenia (np. kozaki damskie), jak i połączenia z lokalizacją lub cechą szczególną. Istotne są również longtaile, czyli wielofrazowe zapytania, które tworzą sami internauci. Słowa kluczowe nie powinny być jednak nadużywane w tekście, bo to nie jest mile widziane przez roboty. Podajemy je w mianowniku i w odmienionej formie w nagłówkach, w pierwszym akapicie, w śródtytułach i w tekście pogrubioną czcionką. SEO copywriting w tym przypadku musi zgrabnie połączyć sens wypowiedzi, lekki styl „user friendly” i częstotliwość pojawiających się fraz.

#2. Różnorodność contentu

Roboty szukają zdjęć, embedowanych treści, infografik, filmów i linków do ciekawych materiałów. Optymalizacja contentu trzyma się zasady: im bardziej zróżnicowany i bogaty treściowo content, tym chętniej Google będzie promował nasze treści.

#3. Długość tekstu

Długość tekstu powinna być taka, aby temat został wyczerpany, a użytkownik znalazł odpowiedź na swoje pytanie. Krótkie formy są lepiej przyswajalne, ale mogą zbytnio spłycać temat. Sposobem na dłuższe artykuły jest ich podział na większą ilość akapitów po 3-4 wersy – kolejna zasada SEO copywritingu.

#4. Miejsce umieszczenia treści

Istotne treści najlepiej umieścić na stronie głównej i maksymalnie na drugim poziomie struktury strony. Do promocji treści posłużą funkcjonalności takie jak rankingi najczęściej czytanych artykułów i „polecane artykuły”.

#5. Formatowanie, czyli optymalizacja treści pod kątem struktury

W tekstach warto używać boldowania istotnych fragmentów, podkreśleń kolorem, wypunktowań, nagłówków, tabeli, czy infografik. To zwraca uwagę robotów Google, które uznają stronę za fachową.

***

Strona internetowa jest wizytówką firmy i świadczy o jej nastawieniu do klientów. Warto zatem podawać szczegółowe, praktyczne informacje, dzielić się wiedzą i prezentować swoje usługi w jak najbardziej wartościowej i przyjaznej formie. Google to doceni, a klienci zaczną odnajdywać markę szybciej i częściej.

|2022-08-18T11:42:17+02:0021 kwietnia 2021|Kategorie: Wiedza PR|
Go to Top