Praca w agencji PR? Podpowiadamy, co jest dla nas ważne

6 grudnia 2020

Nowe strategie działań, nowe cele i nowe budżety – tak w wielu firmach rozpoczyna się rok kalendarzowy. Zmiany, a wraz z nimi nadchodzące wyzwania, często pociągają za sobą konieczność dostosowania struktury organizacyjnej i zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników. Jeśli szukasz pracy w agencji reklamowej lub agencji PR, pomożemy Ci oczarować przyszłego pracodawcę.

Rozmowa o pracę

Treść ogłoszenia – ważna rzecz

Choć praca rekruterów nieustannie się zmienia, to stare dobre „ogłoszenia o pracę” nie straciły wiele na wartości. Owszem, przybierają teraz różną formę i docierają do potencjalnych zainteresowanych coraz bardziej nowoczesnymi kanałami komunikacji. Ich cel jednak wciąż pozostaje taki sam – pokazać kogo szukamy i dlaczego jest nam potrzebny. To naprawdę ważne! Dlatego zanim zdecydujecie odpowiedzieć na ogłoszenie agencji PR, przeczytajcie dokładnie nie tylko wymagania dotyczące umiejętności i kwalifikacji oraz zakres przyszłych obowiązków, ale także oferowane warunki pracy. Poznajcie lepiej samego pracodawcę: jego strukturę organizacyjną, sposób komunikacji z otoczeniem oraz – co może wydawać się trywialne – lokalizację.

Jeśli marzy Ci się praca w dziale PR wielkiej korporacji i bycie częścią licznego zespołu, z którym będziesz spędzać wszystkie przerwy na lunch w najmodniejszych restauracjach w mieście, z pewnością nie będziesz czuć się dobrze w towarzystwie zaledwie kilku współpracowników i to z dala od wielkomiejskiego zgiełku. Nawet, jeśli zawodowo będziesz robić to, co sprawia Ci wielką radość.

Zwróć na siebie pozytywną uwagę

„Szewc bez butów chodzi” – jeszcze do niedawna sentencja ta całkiem dobrze pasowała do specjalistów z branży komunikacyjnej. Z jednej strony, agencje PR, szczególnie rozpoczynające przygodę z wielkim biznesem i pochłonięte pracą dla swoich klientów, nie znajdowały czasu na zadbanie o własny wizerunek. Z drugiej natomiast, kandydaci na PR-owych ekspertów, nie potrafili dobrze „sprzedać” swoich kwalifikacji i ciekawie opowiedzieć o zdobytym doświadczeniu. Przez co, już na pierwszym etapie rekrutacji tonęli w tłumie im podobnych. To rzecz jasna, rodziło uzasadnione obawy potencjalnych pracodawców, co do skuteczności ich osiągnięć w przyszłości. To jednak już za nami. Teraz, w trakcie rekrutacji, agencje PR i działy komunikacyjne firm spotykają się z istnym festiwalem kreatywnych pomysłów ze strony kandydatów. Nie zawsze jednak dopasowanych do okoliczności.

Co zrobić, by zwrócić na siebie wyłącznie pozytywną uwagę? To, co zrobił by rasowy copywriter! Przede wszystkim dostosować styl komunikacji do przyszłego pracodawcy. Mów jego językiem, nawiąż do jego wartości i wskaż, które z nich liczą się także dla Ciebie. Pokaż pasję, z jaką podchodzisz do zawodowych zainteresowań, opowiedz jak ją rozwijasz, a swoje osiągnięcia przedstaw na konkretnych przykładach. Wybieraj takie, które potwierdzą wymagane kwalifikacje i znajomość branży lub branż (w przypadku agencji), w której przyjdzie Ci pracować. Nigdy nie naciągaj rzeczywistości i nie pisz o umiejętnościach, których Ci brak. Choć może to pomóc w krótkiej perspektywie, finalnie zawsze kończy się źle.

Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz

Udało się i zaproszono Cię na rozmowę do agencji PR. Brawo! Jeśli na pierwszym etapie trzymałeś się naszych wskazówek, nie masz się czego obawiać. Teraz przyszła pora, aby o wszystkim opowiedzieć osobiście. Jeśli w ostatnim czasie wysłałeś dużą ilość aplikacji lub od wysłania tej jednej upłynęło więcej niż kilka dni, warto przypomnieć sobie zarówno wszystkie informacje w niej zawarte, jak i samo ogłoszenie. To pomoże Ci usystematyzować wiadomości, jakimi dysponuje o Tobie pracodawca i przygotować się do bardziej szczegółowych pytań. Pozwoli to także zastanowić się nad alternatywną listą umiejętności i osiągnięć, których z jakichś powodów nie zamieściłeś w CV – dzięki temu Twoja prezentacja z pewnością nabierze świeżości i przyciągnie uwagę. Podczas samej rozmowy nie przejmuj inicjatywy – to w jakim tempie i w jakim kierunku powinna zmierzać, zostaw rekruterowi. W końcu to on najlepiej wie, ile ma dla Ciebie czasu i jakie informacje chciałby w tym czasie od Ciebie otrzymać.

Dobry PR-owiec, czyli jaki?

Wiele jest teorii o tym, jakimi cechami, umiejętnościami oraz doświadczeniem powinien wyróżniać się dobry PR-owiec. A co jest najważniejsze podczas pracy w agencji PR? Umiejętność komunikacji – zarówno tej werbalnej, jak i za pomocą słowa pisanego. Ponad wszelką wątpliwość cenimy sobie łatwość, ale także precyzję wyrażania i formułowania myśli. W dobie zalewu informacyjnego, z jakim mamy do czynienia na co dzień, największą wartość ma jasny komunikat, którego przyswojenie zajmie odbiorcy dosłownie chwilę. Doceniamy także swobodę nawiązywania kontaktów, otwartość i zdolność do pielęgnowania dobrych relacji z otoczeniem. Liczy się dobra organizacja czasu pracy, umiejętność nadawania zadaniom właściwych priorytetów i patrzenia w przód, czyli przewidywania efektów i skutków naszych działań.

Pamiętajcie też, że nie musicie być alfą i omegą nowoczesnej komunikacji marketingowej, a agencje PR nie zawsze oczekują znajomości wszystkich branżowych zagadnień. Często wymagania koncentrują tylko na wybranym obszarze, np. copywrtingu, media relations czy marketingu internetowym. Co więcej, tak naprawdę nie musicie mieć nawet wykształcenia kierunkowego, bo PR jest branżą interdyscyplinarną i spojrzenie na pewne zagadnienia z dystansu i innej perspektywy jest niezwykle cenne. Tak jak cenne są inicjatywa, zaangażowanie oraz chęć ciągłego rozwoju. W końcu marketing internetowy nieustannie zaskakuje nas nowymi rozwiązaniami, których znajomość może okazać się kluczowa w osiąganiu sukcesów.

|2023-01-13T13:20:09+01:006 grudnia 2020|Kategorie: Praca agencji PR|
Go to Top