Strona główna Blog Marketing online Jak przenieść biznes do Sieci?

Jak przenieść biznes do Sieci?

10 stycznia 2022

Vademecum e-przedsiębiorcy to cykl 9 tekstów przygotowanych przez specjalistów Tower Digital oraz Conversacja, które mają na celu ułatwić firmom działającym w świecie rzeczywistym sprawne przejście do świata wirtualnego.

Z tekstów dowiesz się od czego zacząć przygodę z digitalem, jakich błędów unikać przy projektowaniu lub zamawianiu strony internetowej. Przeczytasz również od jakiej platformy sklepowej zacząć sprzedaż w Sieci, jak kształtują się koszty reklamy tradycyjnej i cyfrowej oraz które formy marketingu i promocji online są najbardziej efektywne zasięgowo i kosztowo.

Jak przenieść biznes do Sieci

Poniżej krótkie wprowadzenie do każdego artykułu. Linki oraz grafiki przekierowują do pełnych wersji tekstów opublikowanych w encyklopedii marketingu na stronach Conversacja, czyli dywizji projektowej Tower Group poświęconej content marketingowi.

Spis treści:

Vademecum przedsiębiorcy - część 1

Strona WWW firmy – od czego zacząć?

Gdy przedsiębiorcy proszą nas o przeprowadzenie w ich serwisach procesu optymalizacji konwersji, często zdarza się, że ich strony internetowe bardziej kwalifikują się do generalnego remontu, niż poprawiania elementów sprzedażowych. Dlaczego tak się dzieje?

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 1
Vademecum przedsiębiorcy - część 2

Jak znaleźć rzetelną agencję, która wykona stronę firmową?

To czy firmowa strona internetowa będzie generować sprzedaż i sprowadzać nowych klientów zależy nie tylko od jej wyglądu, lecz w ogromnej mierze także od jej struktury i poprawności technicznej. Jak więc znaleźć podwykonawcę, gdy nie mamy zielonego pojęcia o kodowaniu i marketingu internetowym.

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 2
Vademecum przedsiębiorcy - część 3

Co powinna zawierać strona internetowa firmy?

Z naszego cyklu artykułów wiesz już od czego zacząć przygodę z firmową stroną www oraz jakie pytania zadać potencjalnemu wykonawcy witryny. Ten wpis chcemy poświęcić budowie koncepcyjnej serwisu firmowego. Poza podstawowymi kwestiami jak np. dobrze dobrana grafika, przejrzyste menu, wyróżnione logo, skupimy się na aspektach mniej oczywistych, lecz niezwykle ważnych z punktu widzenia celów stawianych przed stroną.

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 3
Vademecum przedsiębiorcy - część 4

Jak promować firmę? On-line czy off-line?

Zaczynasz swoją przygodę z własnym biznesem? Nie wiesz jak skutecznie dotrzeć do odbiorców swoich produktów lub usług? Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano.

W dzisiejszym zwariowanym świecie, prowadzenie prywatnego biznesu przypomina pokonywanie ośnieżonych szczytów górskich w letnim obuwiu. Dlaczego tak jest? Połączenie gospodarek krajowych w jedną sieć wzajemnych zależności zdecydowanie zaostrzyło rywalizację konkurencyjną na rynkach. Wybicie się spośród tłumu to nie lada wyzwanie, które nie jest bynajmniej niemożliwe.

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 4
Vademecum przedsiębiorcy - część 5

Jaką wybrać platformę dla sklepu internetowego?

Na rynku sprzedaży internetowej działa wiele firm oferujących dedykowane rozwiązania w ramach e-commerce – od darmowych i dość prostych, po bardzo rozbudowane, a co za tym idzie dość drogie. Poniżej chcielibyśmy przedstawić porównanie najpopularniejszych “silników” dla sklepów internetowych oraz ich cen i możliwości.

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 5
Vademecum przedsiębiorcy - część 6

Jak założyć sklep internetowy, który będzie sprzedawał?

Wiesz już z naszej strony na czym polega optymalizacja konwersji na stronie WWW oraz czym są testy A/B. Jeśli nie, koniecznie kliknij w linki w poprzednim zdaniu.Chciałbym Ci teraz pokazać jak w kilku prostych krokach wpłynąć na efektywne promowanie sklepu internetowego. Nie uwierzysz póki się nie przekonasz. Wystarczy, że zastosujesz sprytne techniki, których skuteczność została przetestowana na setkach serwisów e-commerce.

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 6
Vademecum przedsiębiorcy - część 7

Starcie dwóch światów – reklama tradycyjna i internetowa

Po wielokrotnych przemyśleniach, nieprzespanych nocach zdecydowałeś się założyć firmę. Świetnie! Wreszcie spełniły się Twoje marzenia. Od teraz jesteś kapitanem swojego statku. Robisz wszystko, aby rozkręcić biznes i wypłynąć na szerokie wody. Starasz się o dofinansowania, interesujesz się kursami z prowadzenia własnej działalności, ubiegasz się o szkolenia dla swoich pracowników. Zadbałeś też o przyjazne dla pracy biuro i niezbędne wyposażenie. Wszystko idzie zgodnie z planem, ale jednak czegoś Ci brak.

Przykładasz się, robisz wszystko, aby firma zaczęła dobrze prosperować, ale tak się nie dzieje? A może działasz już na rynku parę lat, lecz nadal nie zyskałeś takiego zainteresowania firmą, na jakim Ci od początku zależało. Wiesz dlaczego tak jest? Ludzie nie wiedzą o istnieniu Twojej firmy!

Hej! Jestem tutaj. Patrzcie na mnie!

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 7
Vademecum przedsiębiorcy - część 8

Formy reklamy w internecie

Internet to doskonałe miejsce na prowadzenie działań reklamowych. Oferuje wiele możliwości promowania firmy. Naprawdę jest w czym wybierać i każdy przedsiębiorca może znaleźć tu coś dla siebie.

Zanim zaczniesz prowadzić działania reklamowe w Internecie, pomyśl o tym, w jakim celu chcesz się reklamować, czego oczekujesz od reklamy, co może Ci ona zapewnić, do jakiego efektu dążysz. Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci wybrać odpowiednią dla Ciebie formę reklamy. Zależy Ci przecież na skuteczności, a nie na wyrzuceniu pieniędzy w błoto, prawda?

Czeka na Ciebie ogromny wachlarz dostępnych form reklamy onlinowej. Duża ilość form promocji może przyprawić Cię o ból głowy. Spokojnie, przeprowadzę Cię przez najpopularniejsze formy reklamy internetowej i wskażę Ci cechy każdej z nich.

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 8
Vademecum przedsiębiorcy - część 9

Ceny reklam w Internecie i offline

Wiesz, jakie masz możliwości promocji zarówno w Internecie, jak i w sposób tradycyjny. Chcę Ci teraz pokazać skuteczność kampanii prowadzonej online i offline, ich koszty i zasięgi.

Wyobraź sobie, że masz firmę zajmującą się produkcją rajstop. Sprzedajesz swoje produkty stacjonarnie, prezentujesz je na stronie internetowej, a także prowadzisz e-sklep. Twoje towary przeznaczone są dla kobiet w wieku 15-65. Decydujesz się na prowadzenie działań marketingowych.

Vademecum e-przedsiębiorcy cz. 9
|2022-10-24T14:13:10+02:0010 stycznia 2022|Kategorie: Marketing online|
Go to Top