Strona główna Blog Krypto-marketing Czy warto promować w Internecie kopalnię kryptowalut?

Czy warto promować w Internecie kopalnię kryptowalut?

28 kwietnia 2023

Od momentu wybuchu popularności branży crypto na świecie, kopanie kryptowalut szybko przeistoczyły się z dorywczego zajęcia dla domorosłych informatyków do wartego miliardy dolarów globalnego biznesu. Czym jest kopalnia kryptowalut? W dużym uproszczeniu jest to udostępnianie mocy obliczeniowej swojego komputera w celu obsługi sieci danej kryptowaluty. Nagrodą za to są tokeny, które można zamienić na tradycyjne pieniądze. Wykop kryptowalut jest bardzo dochodowym zajęciem, obarczonym jednak sporą ilością obciążeń prawnych i ryzyk systemowych. Przykładem tego może być sytuacja kiedy wszystkie tego typu inicjatywy zostały z dnia na dzień wyrzucone z Chin za pomocą jednego dekretu. Z marketingowego punktu widzenia promocja kopalni kryptowalut jest nieopłacalna. Jest to biznes, który lubi ciszę, również medialną. Co w takim razie warto promować?

Koparka kryptowalut

Kopalnia kryptowalut – co jest potrzebne do wydobycia?

Czasy kiedy do obsługi kopalni crypto potrzebny był zwykły laptop minęły bezpowrotnie. Dziś podstawowy sprzęt niezbędny do wydobycia Bitcoina liczony jest w dziesiątkach tysięcy złotych. Ten bardziej rozbudowany to koszt już setek tysięcy, a nawet milionów złotych. Popularność alternatywnej wersja elektronicznej gotówki typu peer-to-peer rośnie z roku na rok, więc konkurencja na rynku gotowych kopalni kryptowalut jest coraz większa, a to sprawia, że i ten obszar zaczyna powoli inwestować w narzędzia związane z precyzyjnie targetowanymi działaniami reklamowymi i promocyjnymi. Dlaczego? Ponieważ inwestycje w kopalnie kryptowalut potrafią być ekstremalnie dochodowe. Znany jest przykład, gdy stara elektrownia węglowa zakupiona i zaprzężona do dostarczania energii elektrycznej do kopalni crypto, zarobiła w trzy miesiące 174 miliony dolarów. Takie pieniądze potrafią przyciągnąć uwagę potencjalnych inwestorów. Wraz ze wzrostem zainteresowania przybywa również ofert. Marketing w zakresie urządzeń dla górników crypto dosłownie raczkuje, dlatego im wcześniej zaczniesz promocję swojego sprzętu tym większa jest szansa na odniesienie sukcesu przy niedużych nakładach finansowych. Klienci inwestujący w koparki kryptowalut oczekują przede wszystkim rzetelnych danych o potencjalnym zysku. Czytelna i prawdziwa informacja skierowana do odpowiedniej grupy docelowej może być marketingowym strzałem w dziesiątkę.

Kto może otworzyć kopalnie kryptowalut?

Wydawać się może, że inwestycja w rentowną kopalnię kryptowalut wymaga nakładu liczonego w dziesiątkach lub setkach tysięcy złotych. Tak jest, ale tylko w przypadku Bitcoina. Świat kryptowalut oferuje nam całe spektrum innych tokenów, które mogą być „kopane”, a sprzęt potrzebny na start to zwykła aplikacja, bądź urządzenie nawet za paręset złotych. Okazuje się, że grupa docelowa jest bardzo szeroka. Wykop kryptowalut może być zajęciem zarówno studenta w akademiku, jak i wielkiej korporacji z własną elektrownią. Dlaczego więc zajmują się tym tylko nieliczni? Rynek jest po prostu dość młody i tak naprawdę pozbawiony otoczenia promocyjno-marketingowego. Informacji o tym jak kopać kryptowaluty trzeba szukać na specjalistycznych forach, bądź zamkniętych grupach na Facebooku. Ludzie boją się tego typu inwestycji, ponieważ nie zdają sobie sprawy, jak prosta i dochodowa może się ona okazać. Firmy oferujące usługi w tym zakresie skupiając się na aspekcie technicznym zupełnie zapomniały o marketingu. Przykładów spektakularnych kampanii reklamowych kopalni kryptowalut praktycznie nie ma. Tym bardziej pokazuje to, jak zaniedbany, a jednocześnie pełen możliwości jest to rynek. Przy nawet odpowiednim budżecie i mądrze prowadzonych działaniach promocyjnych można osiągnąć ogromną skale zwrotu z inwestycji. Oczywiście, skoro początkowe bariery są niskie, to zwrot z inwestycji także nie robi wrażenia, a sukces pojawi się dopiero przy rozsądnie zaplanowanej reinwestycji zasobów w dłuższym horyzoncie czasowym. Jeśli jednak posiadasz już zaplecze technologiczne lub finansowe, to możliwe, że przed szybszym rozwojem ogranicza Cię jedynie zaniedbanie w zakresie promocji swojej kopalnii i nieumiejętne pozyskiwanie inwestorów, których środki umożliwiłyby skalowanie biznesu.

Czy kopalnie kryptowalut będą inwestować w marketing?

Im większy rynek tym większe pieniądze. Im większe pieniądze tym większa konkurencja. To, że kopanie kryptowalut stanie się powszechne jest praktycznie pewne. Stopień adopcji crypto rośnie z roku na rok. Jeżeli zajmujesz się produkcją koparek, warto zainwestować w marketing już teraz, póki Twoja konkurencja nie jest jeszcze aktywna i możesz zbudować sporą przewagę. Wcześniejsze wejście w rynek reklamowy pozwoli zaoszczędzić sporo środków, budowa ugruntowanej pozycji w świecie kryptowalut to kapitał, który będzie przynosił zyski przez lata. Wszak jedno z podstawowych praw marketingu brzmi: lepiej być pierwszym, niż lepszym. Zastanawiasz się jak zacząć? Skontaktuj się z nami.

|2023-06-15T11:34:55+02:0028 kwietnia 2023|Kategorie: Krypto-marketing|
Go to Top