Agencja PR w Łodzi – najlepsza inwestycja w rozwój Twojej firmy

17 lipca 2024

Idealne miejsce na poszukiwania specjalisty public relations? To proste – Łódź. Agencje PR z bogatym portfolio, lokalizacja w centrum Polski, atrakcyjne ceny i klimatyczne zaplecze do organizacji konferencji, eventów, czy spotkań biznesowych to zalety, które przyciągają zarówno korporacje, jak i firmy z sektora MŚP. Co jeszcze ma do zaoferowania to dynamicznie rozwijające się biznesowo miasto?

Agencja PR Łódź

Doświadczona, terminowa, skuteczna… taka powinna być agencja PR – Łódź stawia na edukację

Łódzkie firmy PR już od dobrych kilku lat mogą pochwalić się sukcesami w zakresie obsługi międzynarodowych koncernów i grup kapitałowych. Świadczy o tym chociażby nasze portfolio projektowe. Choć na początku nowego millenium sektor public relations został zdominowany przez jednostki zlokalizowane głównie w stolicy, dziś nie mają już one monopolu na realizację usług z zakresy zarządzania wizerunkiem. Świat się zmienił, tak samo jak zmieniła się branża i kompetencje agencji PR. Łódź dysponuje bogatym zapleczem kadrowym zarówno pod kątem umiejętności komunikacyjnym (absolwenci UŁ), technologicznym (PŁ), artystycznym (ASP) i oczywiście filmowym (PWSFTviT). Jest to jej niewątpliwy atut, ponieważ samodzielnie kształci specjalistów, którzy następnie zasilają szeregi lokalnych firm public relations.

Jako łódzka agencja PR Tower Group aktywnie angażuje się w kształcenie przyszłych specjalistów do spraw komunikacji. Nasi pracownicy przede wszystkim wspomagają studentów w procesie nabywania kompetencji praktycznych przygotowujących absolwentów uczelni zarówno humanistycznych, jak i technicznych do wejścia w życie zawodowe. Mamy przyjemność prowadzić zajęcia zarówno na Uniwersytecie Łódzkim, jak i Politechnice Łódzkiej. Jako jedyna agencja marketingowa zostaliśmy zaproszeni do uczestnictwa w Radzie Biznesu przy Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej.

Dziś wizerunek przedsiębiorstw i organizacji jest kształtowany zarówno online, jak i offline, dlatego niezbędne są nie tylko wysokiej jakości kompetencje komunikacyjne, lecz również specjalistyczne kwalifikacje cyfrowe. Na konkurencyjnym rynku marketingowym przestaje się tak mocno liczyć –  skąd jesteś, na rzecz tego – co potrafisz. To dobra wiadomość zarówno dla branży, jak i dla klientów agencji public relations.

Digital PR, czyli komunikacja plus technologia

Pamiętajmy, że zarządzanie wizerunkiem w bardzo dużej mierze zależy od kompetencji miękkich, wypracowanych relacji, zdolności interpersonalnych oraz oczywiście wiedzy na temat relacji społecznych i psychologii biznesu. Dobry specjalista PR to osoba kontaktowa, spostrzegawcza, bystra, kreatywna, a zarazem posiadająca kompetencje analityczne. Zadania realizowane na tym stanowisku nie są powtarzalne i wymagają dużego zaangażowania, stąd wysokie kryteria rekrutacyjne, jakie stawia przed kandydatami nasza agencja PR. Łódź obfituje w specjalistów, którzy najpierw odbierają solidne wykształcenie formalne, a następnie są przez nas wdrażani w realia marketingowe. Współczesne działania public relations to jednak nie tylko kompetencje miękkie, a w dużej mierze także twarde umiejętności cyfrowe. Specjaliści PR muszą rozumieć jak działa Google, by wraz móc z pozycjonerami planować działania SEO PR, powinni znać się na algorytmach Facebooka, LinkedIna i Twittera, by obmyślać z klientami skuteczne kampanie social media czy umieć w praktyczny sposób wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji w celu optymalizacji działań.

Agencja PR to Twój doradca w biznesie

W klasycznym podejściu do public relations agencja kojarzy się z takimi kompetencjami, jak kontakt z dziennikarzami, przygotowywanie materiałów do druku, organizacja śniadań prasowych oraz eventów. Obecnie zakres usług firmy zajmującej się zarządzaniem wizerunkiem jest zdecydowanie szerszy. Według nas agencja PR powinnna przede wszystkim pełnić rolę biznesowego konsultanta, który na bazie dokładnej analizy potrzeb, dostarcza klientowi pakiet usług dostosowanych do jego aktualnych oczekiwań (sprzedażowych, wizerunkowych, zasięgowych). Współpraca nie obejmuje jedynie obsługi otoczenia medialnego, lecz przede wszystkim doradztwo strategiczne i koncepcyjne, zarządzanie aktywnością klienta w social media, a także dobór narzędzi cyfrowych (SEO PR, performance marketing, analityka webowa). Wszystko to w celu maksymalizacji korzyści wynikających z podjętych działań komunikacyjnych.

W ramach Grupy Tower powołaliśmy więc dodatkowe dywizje Tower Digital oraz Conversacja zajmujące się marketingiem internetowym oraz storytellingiem. Wszystko po to, by wspierać naszych klientów oraz dostarczać im kompleksowe rozwiązania nie tylko na poziomie koncepcji, a również jej poprawnego wdrożenia.

Czym więc charakteryzuje się  podejście Tower Group do realizacji projektów? O tym najlepiej opowiedzą nasi eksperci.

Lokalny patriotyzm, czyli najlepszy partner najbliżej ciebie

Swoistym paradoksem jest, że PR miasta Łódź dość długo był szczerze mówiąc średni.  Metropolia borykała się ze złym wizerunkiem, nie tylko jako miejsce do odwiedzenia na turystycznej mapie Polski, ale również jako cel inwestorów z kraju i zagranicy. Od 15 marca 2019 roku w CNN i BBC możemy oglądać dość przewrotne spoty reklamowe „Nie inwestuj w Łodzi!” promujące miasto jako łakomy kąsek dla koncernów i businessmanów z całego świata. W 2007 r. Urząd Miasta Łodzi zaakceptował strategię wizerunkową, która w świadomości jej odbiorców ma zakorzenić obraz całej aglomeracji jako miejsca, gdzie powstają najlepsze pomysły, rodzą się kreatywne rozwiązania, a także zwrócić ich uwagę na lokalizację, w której istnieje zaplecze do tego, żeby powiodła się każda inwestycja. Wraz z rozwojem i promocją regionu powstały firmy obsługujące biznes, w tym nowe agencje PR o wysokim poziomie specjalizacji.

Specjaliści od PR-u zostają w Łodzi

Jeszcze 15 lat temu myśląc o karierze w public relations, automatycznie myślało się – Warszawa. Łódź taki kierunek studiów miała do zaoferowania tylko na prywatnych uczelniach. Dziś absolwenci liceum mają duży wybór na uczelniach państwowych, jeśli chodzi o specjalizację w tej dziedzinie. Również ci, którzy te 15 lat temu wyruszyli do stolicy – chętnie wracają. Wielu przedstawicieli agencji PR w Łodzi to specjaliści w branży, biorący udział w ogólnopolskich konferencjach, prowadzące szkolenia i udzielające wywiadów w mediach ogólnopolskich.

Lokalizacja w centrum Polski

Ogromną zaletą posiadania agencji PR w Łodzi jej położenie. Z lokalizacją wiąże się również aspekt finansowy. Ceny za obsługę są nieco niższe niż w stolicy, a jakość i zakres usług absolutnie nie odbiegają od najwyższych standardów. W razie nagłej potrzeby spotkania, czy obsługi konferencji prasowej lub eventu przez agencję w innym mieście – węzeł komunikacyjny centralnej Polski zdecydowanie to ułatwia. Klienci z Warszawy nie odczują nawet odległości: autostradą dojadą w godzinę, a pociągiem w 90 min.

Zaplecze do organizacji eventów, konferencji, briefingu

Łódź to dzisiaj miejsce z bazą noclegową w hotelach o zróżnicowanym standardzie. Gwiazdy, które występują w Atlas Arenie nie narzekają ani na hotel Andel’s ani na Double Tree by Hilton. Nie brakuje również sal konferencyjnych w budynkach biurowych klasy A, klimatycznych miejsc o artystycznym klimacie, ani restauracji, których przy ul. Piotrkowskiej i nie tylko znajdziemy naprawdę dużo. Eventy i targi można organizować we wspomnianej Atlas Arenie, Hali Sportowej i Hali Expo. Do wyboru mamy także ośrodki zlokalizowane na obrzeżach Łodzi, dysponujące zarówno salami szkoleniowymi, jak i miejscami noclegowymi oraz atrakcjami dla gości. A wszystko spina niezwykle intrygujący, postindustrialny klimat, będący prawdziwą wizytówką miasta.

***

Agencja PR w Łodzi to strzał w 10. Jeśli jesteś z naszego miasta i lubisz dyskusje nad pomysłami kreatywnymi przy pysznej kawie, to chętnie pomożemy Ci w zarządzaniu wizerunkiem firmy oraz działaniach marketingowych online i offline.

|2024-08-14T15:44:01+02:0017 lipca 2024|Kategorie: Wiedza PR|
Go to Top