Rada Biznesu przy Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej zyskała nowego członka. Możemy z dumą oznajmić, że Tower Group, jako pierwsza agencja marketingowa, dołączyła do tego prestiżowego grona, którego celem jest rozwijanie kompetencji absolwentów poprzez wymianę doświadczeń na styku edukacji, nauki i praktyki biznesowej. Jest to efekt naszej wieloletniej współpracy z Politechniką Łódzką, a także kontynuacja działań edukacyjnych oraz szkoleniowych, które agencja realizowała dla studentów i pracowników uczelni.
Jak wiecie Tower Group specjalizuje się w działaniach łączących public relations oraz marketing online, w tym SEO PR, komunikacji w mediach społecznościowych czy content marketingu. Wśród naszych wieloletnich Klientów znajdują się podmioty z sektora technologiczno-przemysłowego, w tym branża budowlana, instalacyjna, maszynowa, produkcyjna, informatyczna. Zdobyte doświadczenia oraz wypracowane rozwiązania dają nam więc dogłębną wiedzę na temat skutecznej komunikacji w sektorze przemysłowym.
Choć Thomas Edison nie wymyślił żarówki rozumiał, że wynalazek musi spełniać potrzeby rynku oraz ludzi. Innowacyjne produkty często powstają na styku pracy naukowej i praktyki biznesowej, ale do sukcesu rynkowego potrzebują odpowiedniej oprawy komunikacyjnej. Skuteczne kształcenie to już nie tylko teoria i praktyka zawodowa. Studenci mają okazję zrozumieć, jak ważne są kompetencje miękkie, takie jak umiejętność prezentacji swoich osiągnięć.
Nowe technologie wymagają nowych kompetencji
Rada Biznesu inspiruje współdziałanie nauki i praktyki gospodarczej, co jest niezbędne w kontekście ciągłych zmian rynkowych oraz rozwoju technologii. Dzięki tej współpracy, studenci zdobywają nowe umiejętności wprost od praktyków, by następnie zasilić wybrane organizacje kompetentnymi kadrami. Łukasz Osiński, Managing Director w Tower Group podkreśla, że szybki rozwój technologiczny wymaga od przyszłych absolwentów umiejętnego korzystania z narzędzi komunikacyjnych. Choć teorie marketingowe opracowane przez Philipa Kotlera, Kevina Kellera, Roberta Cialdiniego czy Davida Ogilviego nadal mają poprawne założenia, Internet wpływa na trendy w sposobach przekazywania informacji, a sztuczna inteligencja jeszcze ten proces przyspiesza.
Studenci muszą zdawać sobie sprawę z projektowych i marketingowych możliwości narzędzi w obrębie platform, takich jak Google czy Facebook lub modeli językowych typu Chat GPT. Absolwent, który ma świadomość jak działają współczesne procesy wizerunkowe oraz wie, jak swoją wiedzę i osiągnięcia zaprezentować na rynku, staje się dla niego dużo bardziej atrakcyjny. Pracodawcy zyskują natomiast młodych specjalistów, którzy akademicką teorię uzupełnili już o zawodową praktykę. Takie osoby wiedzą jakiej pracy szukają, w czym chcą się doskonalić i dokąd zmierzają na swojej zawodowej scieżce.
Umiejętność skutecznego prowadzenia komunikacji ze środowiskiem inżynierskim, znajomość trendów, terminologii oraz potrzeb sektora przemysłowego pozwala Tower Group dołożyć nową perspektywę wizerunkową do realizowanych przez Radę Biznesu inicjatyw edukacyjnych. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie się pogłębiać oraz zaowocuje wieloma przedsięwzięciami szkoleniowymi, wymianą wiedzy i jeszcze lepiej zintegruje środowisko naukowe oraz biznesowe.