Jak komunikacja wewnętrzna wpływa na pracę przedsiębiorstwa i dlaczego agencja PR to przydatna pomoc?

13 marca 2021

Jeżeli jako właściciele firm wciąż przekładacie decyzję o prowadzeniu wewnętrznych działań PR, to najwyższa pora pochylić się nad tym tematem z dużą uwagą. Dlaczego? W świecie ciągłych zmian należy pogodzić się z tym, że oczekiwania pracowników wobec pracodawców rosną. Nie chodzi tylko o wymagania finansowe, ale głównie o zaangażowanie pracodawcy w prowadzenie dialogu z zespołem. Mała firma, czy duża korporacja – wszystkim nam musi zależeć. Ubraniem tych starań w słowa, a potem przekuciem ich w czyn zajmie się dobra agencja PR.

Komunikacja wewnętrzna

Nie jest tajemnicą, że tak, jak zmieniają się czasy, tak i zmieniają się pokolenia pracowników. Każde kolejne jest bardziej wymagające, szczególnie w odniesieniu do sposobu, w jaki są traktowani przez swoich pracodawców. Nacisk na komunikację i otwartość, skoncentrowanie na wartościach (nie tylko zawodowych), przejrzystość. Żyjemy w dobie, kiedy pisanie materiałów prasowych i rozsyłanie ich w newsletterze pracowniczym raz na kwartał to zdecydowanie za mało. Usługi public relations wewnątrz firmy to klucz do sukcesu.

Wspólny cel

Jak możemy przeczytać w raporcie* z badania przeprowadzonego w 2016 roku na grupie 26.000 członków portalu LinkedIn – „Purpose at work”, 73% badanych uczestników wskazywało, że chce kariery, w której poczują, że ich praca ma znaczenie. Dorastając w erze mediów społecznościowych, współcześni pracownicy przywykli do stałego przepływu informacji i bieżącego komentowania. Polegają głównie na informacji zwrotnej i interakcji – podobne oczekiwania mają więc wobec miejsca pracy. Chcą poznać swoje cele oraz drogę do ich realizacji oraz mieć pewność, co do istoty swojego wkładu w funkcjonowanie firmy. Mówimy tutaj nie tylko o przysłowiowym „poklepaniu po plecach” czy kwartalnym bilansie. Również o regularnym zwiększaniu świadomości pracownika na temat sposobu funkcjonowania firmy, jej wartości i produktów. Dając tym samym swego rodzaju „reason to believe”. Co prawda agencja public relations nie wymyśli za nikogo gotowych rozwiązań gwarantujących osiągnięcie tego celu. Poprzez doradztwo może jednak wesprzeć w wypracowaniu najskuteczniejszych dla przedsiębiorstwa narzędzi. Przede wszystkim jednak pomoże sformułować odpowiedni komunikat i dotrzeć z nim do zainteresowanej grupy.

Przynależność i zaufanie

Jak wspomnieliśmy wcześniej, nastawienie wyłącznie na komunikację poprzez email to zdecydowanie za mało. W firmach, w których codzienne funkcjonowanie opiera się na pracy zespołów projektowych, wysoce efektywne i motywujące jest informowanie o osiągnięciach i sukcesach firmy. Ze szczególnym podkreśleniem, że jest to sukces wspólny i stanowi wypadkową pracy wszystkich członków grupy. Istnieje wiele narzędzi i działań, które budują zaufanie i przywiązanie pracownika do firmy. Przeprowadzanie akcji CSR, wspólne starty w imprezach sportowych pod szyldem firmy, angażowanie pracowników w tworzenie biuletynów wewnętrznych. Nawet tymczasowe oddawanie w ich ręce kanałów social media przedstawiających firmę (oczywiście pod czujnym okiem agencji PR). Wszystko to zmniejsza poziom anonimowości pracownika w strukturze organizacji, jednocześnie zwiększając poczucie odpowiedzialności za wspólną sprawę. Także organizacja eventów firmowych, podczas których mamy okazję zebrać zespół wokół jednego tematu (zamknięcie projektu, otrzymanie nagrody lub po prostu integracja). Jest to świetny sposób na zacieśnienie kontaktu z pracownikiem. To także szansa dla agencji PR, by poprzez odpowiednie działania public relations wzmocnić poczucie tożsamości z marką i stworzyć dobrą atmosferę. Tak zmotywowani pracownicy mają większą chęć do samorozwoju i są bardziej efektywni. Finalnie te działania mają szansę przełożyć się także na lepsze funkcjonowanie organizacji.

Pracownik – najlepszy ambasador

Usługi public relations wewnątrz firmy to także szalenie istotna część ogólnej strategii marketingowej firmy. Pracownicy są jednym z najważniejszych aktywów każdego przedsiębiorstwa. Agencja PR pomoże nam zrozumieć zespół i dostosować działania, aby był on zadowolony ze swoich ról i czuł się doceniany. Dobrze poprowadzona komunikacja wewnętrzna pomoże firmie osiągnąć długoterminowe cele. Zintegrować pracowników wokół wartości firmy, tworząc zdrową kulturę korporacyjną i wspierając wewnętrznych ambasadorów marki. Dzięki temu kreowanie wizerunku, na jakim nam zależy, będzie łatwiejsze i zdecydowanie bardziej wiarygodne.

*Imperative, 2016, 2016 Workforce Purpose Index, PURPOSE AT WORKPLACE – The largest Global Study on the Role of Purpose in the Workforce

|2022-08-11T17:26:42+02:0013 marca 2021|Kategorie: Wiedza PR|
Go to Top